خط آهن هرات – خواف اواخر خرداد افتتاح می شود

مقامات محلی ولایت هرات اعلام کردند که قطعه سوم خط آهن هرات – خواف تا اواخر ماه جوزا/ خرداد سال جاری در این ولایت به بهره برداری می‌رسد.

خط آهن هرات – خواف اواخر خرداد افتتاح می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات محلی ولایت هرات اعلام کردند که قطعه سوم خط آهن هرات – خواف تا اواخر ماه جوزا/ خرداد سال جاری در این ولایت به بهره برداری می‌رسد.

فرهاد خادمی، ولسوال غوریان ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از قطعه سوم خط آهن هرات – خواف، تسهیلات لازم در بخش ترانزیت کالا از کشور ایران فراهم شود.

خط راه‌آهن هرات – خواف به طول ۱۹۱ کیلومتر در چهار قطعه تعریف شده‌ و ایران ملزم به ساخت سه قطعه به طول ۱۱۴ کیلومتر از این خط است. قطعه سوم و چهارم در داخل خاک افغانستان ساخته می‌شود.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات گفت که بودجه کافی برای آغاز کار فاز اول و دوم قطعه چهارم خط آهن هرات- خواف وجود دارد. فاز دوم قطعه چهارم به کمک کشور ایتالیا ساخته می‌شود. دولت ایران دو سال پیش تعهد سپرده بود که حدودا ۴۰ میلیون یورو برای تکمیل این خط آهن کمک کند.

خط آهن هرات – خواف پس از ورود به خاک افغانستان از ولسوالی غوریان به ولسوالی زنده‌جان و از آن‌جا به میدان هوایی هرات امتداد می‌یابد.

آگاهان اقتصادی به این باورند که با تکمیل شدن خط آهن هرات – خواف که بزرگترین پروژه مشترک ایران و افغانستان در ولایت هرات شمرده می‌شود، هزینه کالاهای وارداتی و صادراتی میان ایران و افغانستان کاهش یابد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار