معاون عمرانی استاندارکهگیلویه وبویراحمد؛

اختصاص اعتبار به قطعه سوم جاده-پاتاوه دهدشت

۹۰۰ میلیارد ریال به قطعه سوم محور پاتاوه - دهدشت اختصاص یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال از محلاختصاص اعتبار به قطعه سوم جاده-پاتاوه دهدشت اعتبارات ملی به قطعه سوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت به طول ۶۳ کیلومتر اختصاص داده شد.
عزیز فیلی با بیان اینکه میزان پیشرفت کاری این محور هم اکنون حدود ۷۲ درصد است افزود: برای تکمیل نهایی این طرح به ۶۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.
فیلی پیگیری و دیدار اخیر احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با مسئولان موسسه خاتم‌الانبیا مجری این طرح ملی را مطرح کرد و گفت: عزم دولت و مجری با توجه به اهمیت و ضرورت این طرح ملی بر تسریع و شتاب بخشی روند اجرای آن استوار است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود این طرح نیمه نخست سال ۹۸ به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد: سال گذشته از محل اعتبارات ملی بیش از هزار میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت که تاکنون بیش از ۸۰ درصد آن به‌صورت نقدی و اوراق به مجری طرح ابلاغ شده است.
فیلی گفت: قطعه سوم محور ملی پاتاوه - دهدشت با ۶۳ کیلومتر طول،۱۱ دهنه پل به طول سه هزار و ۱۶۰ متر، حدود ۷۲ درصد پیشرفت کاری دارد.
به گفته مسئولان راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد طی یک سال گذشته تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال نقدینگی به این طرح واگذار شده است.
جاده ملی پاتاوه-دهدشت که عملیات اجرایی آن مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۷۳ است حدود ۱۳۷ کیلومتر طول دارد و تاکنون ۷۴ کیلومتر آن بهره برداری شده است.
قطعه دوم این محور به طول ۲۸ کیلومتر با اعتباربیش از ۹۵۰ میلیارد ریال اردیبهشت ۱۳۹۶ به بهره برداری رسید.
جاده ملی پاتاوه - دهدشت از مهمترین طرح‌های ملی در حوزه راهسازی استان است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور، بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیت ۱۰۰ هزار نفر، از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
این جاده دارای چهار مرحله است که مرحله یک و سه این طرح به ترتیب ۲۸ و ۲۰ کیلومتر و مرحله ۲ و چهار آن نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.
انتهای پیام/غ

 پیشرفت 70 درصدی محور پاتاوه دهدشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.