رویدادهای مهم افغانستان در 24 ساعت گذشته

معرفی شدن وزیر مخابرات افغانستان به دادستانی کل، دیدار «عطا محمد نور» و «محقق» درآستانه بازگشت دوستم و حمله ناکام طالبان به فرمانده پلیس «میدان وردک» رویدادهای مهم خبری 24 ساعت گذشته افغانستان است.

رویدادهای مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معرفی شدن وزیر مخابرات افغانستان به دادستانی کل، دیدار «عطا محمد نور» و «محقق» درآستانه بازگشت دوستم، حمله ناکام طالبان به فرمانده پلیس «میدان وردک»، جلوگیری از اخراج 100 هزار پناهجوی افغانستانی از اروپا در سال 2016 و کمک ۶۹۱ میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان رویدادهای مهم خبری 24 ساعت گذشته افغانستان است.

معرفی شدن وزیر مخابرات افغانستان به دادستانی کل

مکتوبی به دست رسانه‌ها افتاده است که نشان می‌دهد کمیسیون نظارت از حق دسترسی به اطلاعات، شهزاد آریوبی، وزیر مخابرات و رئیس دفتر وی را به دلیل آنچه عدم همکاری آن‌ها در دادن اطلاعات به متقاضیان عنوان کرده، به دادستانی کل معرفی کرده است.

دیدار «عطا محمد نور» و «محقق» درآستانه بازگشت دوستم

عطا محمد نور، والی سابق بلخ و محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائی دولت افغانستان با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

دیدار این دو شخصیت های در حالی انجام می شود که گمانه زنی ها در مورد بازگشت زودهنگام جنرال دوستم به افغانستان به گوش می رسد.

فرمانده پلیس «میدان وردک» از کمین طالبان جان سالم به در برد

صبح امروز (چهارشنبه ۲۲ حمل) جنرال احمدفهیم قایم، فرمانده پلیس میدان ‌وردک در مسیر ولسوالی برکی برک ولایت لوگر مورد حمله طالبان قرار گرفت اما در نهایت جان سالم به در برد.

جلوگیری از اخراج 100 هزار پناهجوی افغانستانی از اروپا در سال 2016

سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان گفت: قرار بود در سال ۲۰۱۶، ۱۰۰ هزار پناهجوی افغانستانی از اروپا اخراج شود، اما با اقدامات و مذاکرات حکومت وحدت ملی با کشورهای اروپایی، این بحران رفع شد و در آن سال تنها ۵۸۰ پناهجو از کشورهای اروپایی به افغانستان بازگردانده شدند.

کمک ۶۹۱ میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان

وزارت مالیه و بانک جهانی قرارداد سه پروژه بزرگ را به ارزش ۶۹۱ میلیون دالر به امضا رساندند.

این قراردادها در بخش‌های صحت، مخابرات، انرژی و ظرفیت‌سازی بانک‌های افغانستان، به امضا رسید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.