خداکرمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

امکان پرداخت پول به شهروندان در صورت تولید ثروت از زباله

عضو شورای شهر تهران گفت:اگر در طول زمان دارای تکنولوژی تفکیک زباله شویم ممکن است برای جمع‌آوری زباله به شهروندان پول پرداخت کنیم.

تکنولوژی تفکیک زباله را نداریم/ پرداخت پول به شهروندان در صورت تولید ثروت از پسماندناهید خداکرمی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به ارزشمندی زباله‌های شهروندان که همواره از آن به عنوان طلای کثیف یاد می‌شود، گفت: رویکرد‌ کمیسیون سلامت و محیط‌ زیست شورای شهر این است که بتوانیم از زباله‌ مواد بازیافتی‌ بگیریم‌ و از طریق بازیافت، دوباره آنها را به چرخه مصرف و تولید انرژی برگردانیم‌.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مشارکت مردم در تفکیک‌ زباله‌ از مبدأ بر روند تفکیک آن بسیار مؤثر است، بیان کرد: اگرچه زباله‌ دور ریخته می‌شود اما کالای ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه تهران از معدود شهرهایی است که روزی چند بار در مناطق آن اقدام به جمع‌آوری زباله‌ می‌شود، گفت: این وضعیت در حالی رخ می‌دهد که در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا هفته‌ای 2 بار بیشتر زباله‌ جمع‌آوری نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در قبال جمع‌آوری زباله که دارای ارزش است و همواره از آن به عنوان طلای کثیف نام برده می‌شود از شهروندان هزینه جمع‌آوری پسماند دریافت‌ می‌شود، گفت: تا زمانیکه ما از تکنولوژی‌های تفکیک زباله برخوردار شویم‌ و بتوانیم از آن تولید ثروت کنیم باید از مردم هزینه جمع‌آوری پسماند بگیریم و اگر در طول زمان دارای این تکنولوژی‌ شدیم‌ دیگر هزینه نمی‌گیریم‌ و ممکن است برای جمع‌آوری زباله به شهروندان پول پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت امتیازاتی در فروشگاه ها به ازای تحویل بطری‌های پلاستیکی‌ به شهروندان گفت: امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که زباله به صورت هدفمند تفکیک شود و با بازیافت‌ آن گام‌هایی برای کمک به شهر برداریم‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار