پیشنهاد روسیه برای برگزاری نشست مشترک با افغانستان و آمریکا

رئیس جمهور افغانستان در حاشیه کنفرانس بین المللی تاشکند برای افغانستان، با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

پیشنهاد روسیه برای برگزاری نشست مشترک با افغانستان و آمریکابه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در حاشیه کنفرانس بین المللی تاشکند برای افغانستان، با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در مورد پایان موفقیت آمیز نشست پروسه کابل، کنفرانس تاشکند برای افغانستان و پروسه صلح افغانستان بحث و تبادل نظر نمودند.

اشرف غنی ضمن تشکر از اشتراک وزیر خارجه روسیه در نشست تاشکند و حمایت مسکو از پروسه صلح افغانستان گفت که همکاری و هماهنگی منطقه ای به نفع کشورهای منطقه است و ما می‌خواهیم رابطه اقتصادی، خصوصاً صادرات میوه و سبزیجات به روسیه داشته باشیم.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز از پروسه صلح تحت رهبری و مالکیت افغانستان ابراز حمایت کرد و گفت: هدف ما ثبات کشورهای منطقه و گسترش همکاری های اقتصادی میان آن ها است.

وزیر امور خارجه روسیه در این دیدار پیشنهاد کرد که یک نشست سه جانبه میان افغانستان، روسیه و ایالات متحده آمریکا برگزار گردد.

محمد اشرف غنی نیز از پیشنهاد وزیر خارجه روسیه استقبال کرد و گفت چگونگی تدویر نشست متذکره از طریق مجاری مربوطه تعقیب خواهد شد.

انتهی پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار