اسماعیل خان: طالبان با مجاهدین مذاکره کند نه با دولت

اسماعیل خان، رهبر جهادی افغانستان طی سخنانی بار دیگر بر گفتگوهای مجاهدین با طالبان به جای دولت تاکید کرد و افزود که حکومت و جامعه جهانی باید از این روند پشتیبانی کنند.

اسماعیل خان: طالبان با مجاهدین مذاکره کند نه با دولتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل خان، رهبر جهادی افغانستان طی سخنانی بار دیگر بر گفتگوهای مجاهدین با طالبان به جای دولت تاکید کرد و افزود که حکومت و جامعه جهانی باید از این روند پشتیبانی کنند.

اسماعیل خان در پیامی خطاب به گروه طالبان گفت: ما از رهبران جهادی و نماینده طالبان دعوت می کنیم تا در کنفرانس مشترک با ما وارد گفتگو شوند و امیدواریم دولت کارشکنی نکند.

اسماعیل خان در ادامه اضافه کرد: به طالبان می گوییم که جنگ راه حل نیست؛ این جنگ برنده ندارد. شما هم نظام اسلامی می خواهید و مجاهدین هم برای اسلام جنگیدند، پس بیایید با مجاهدین گفتگو کنید.

وی تاکید کرد: از طالبان می خواهم در مذاکره را در کشورهای خارجی باز نکنند؛ بیایید در کشور خودمان گفتگو کنیم و من در هرات از شما میزبانی می‌کنم.

ما سران جهادی و نماینده های طالبان را در یک کنفرانس مشترک در هرات دعوت می کنیم؛ انتظار داریم طالبان قبول کنند و دولت کارشکنی نکند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار