سال ۹۷ سال همگرایی و وحدت مسئولان و مردم باشد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ تأکید کرد: امسال باید سال همگرایی و وحدت مسئولان و مردم در همه زمینه‌ها باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی و عید باستانی نوروز، با تبریک سال جدید و ایام ماه رجب و تسلیت سالروز شهادت حضرت امام علی النقی الهادی (علیه‌السلام)، ماه رجب را فرصتی بسیار مغتنم برای تحقق دعای «حوّل حالنا الی احسن الحال» بیان کرد.

وی گفت: سال ۹۶ با همه فراز و نشیب‌ها گذشت و ان شاء الله اعمال و رفتار ما در آن سال، ما را به جوار قرب الهی نزدیک‌تر کرده باشد.

 نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد افزود: ورود به سال جدید هم فرصتی است که با عزم و اراده جدی در خود همراه با حرکت مستمر و پویا و استقامت، نوآوری‌های اخلاقی، عبادی، اجتماعی و سیاسی و نهایتاً یک تحول واقعی ایجاد کنیم.

نکونام تأکید کرد: سال پیش رو باید متفاوت از سال‌های گذشته باشد و این نیازمند عزم و اراده راسخ است.

وی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری هم اکنون با همه خدمات و اقدامات زیاد قریب به ۴۰ سال اخیر، کار‌ها و نیاز‌های زیاد دیگری در پیش رو دارد تا به آبادانی برسد و لازمه این موضوع، چند چیز از جمله نوگرایی و نوآوری فرهنگی و سیاسی یعنی تطابق آن‌ها با اسلام، گناه آلود نبودن فضای عمومی جامعه و وحدت و همگرایی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ادامه داد: این استان به شدت نیازمند همگرایی و وحدت مسئولان و مردم در همه زمینه‌ها در سال جدید است و اگر این همگرایی شکل نگیرد، رشد مناسب خودش را پیدا نخواهد کرد و کسانی که تک روی و وحدت شکنی می‌کنند در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی مسئول هستند.

نکونام از مسئولین اجرایی، امنیتی، قضایی و انتظامی، نمایندگان مجلس، متولیان و فعالان عرصه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، نهاد‌های انقلابی و سران اقوام و طوایف خواست در مسائل مختلف با همفکری و همدلی حرکت کنند تا همگرایی به عنوان یک ضرورت مهم در استان محقق شود.

وی در ادامه با اشاره به مسئله آب به عنوان معضلی جدی در استان و کشور اظهار داشت: حل اساسی و ریشه‌ای مشکل آب با نزولات آسمانی و عنایت الهی است، اما کاهش مشکلات کمبود آب هم نیازمند واقع نگری و همگرایی است.

امام جمعه شهرکرد گفت: در درون استان و همچنین استان‌های همجوار باید با عقلانیت و نگاه‌های واقع بینانه و جامع به حل مشکل آب کمک کرد تا با تهدید جدی و مسائل پیچیده‌تر مواجه نشویم.

نکونام در پایان با اشاره به وقوع یک سری ریزش‌ها از قطار انقلاب اسلامی افزود: برخی هم خودشان را سوار قطار انقلاب می‌دانند، اما در میدان بیگانه بازی می‌کنند، که جریان‌های مؤمن و انقلابی به ویژه جوانان باید مراقب باشند و مانند یک رود خروشان و به هم فشرده، در مسیر روشن کشتی انقلاب، به صورت پر شتاب حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: نقد‌های درون جمعی و برادرانه مخل و مضر نیست، اما همراهی با اغیار به بهانه نقد، و تضعیف انقلابیون مؤمن صحیح نمی‌باشد چرا که به جریان‌های مؤمن و استان آسیب می‌رساند.

نکونام ابراز امیدواری کرد: سال جدید ان‌شاءالله با اتکا و استعانت از خداوند متعال و به برکت انسجام، همگرایی و همدلی اهل ایمان و بصیرت، سالی سرشار از معنویت و ایمان، با راهی بسیار روشن و مقصدی بسیار متعالی برای استان و کشور باشد.

گفتنی است: لحظه تحویل سال ۱۳۹۷ هجری شمسی ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه و ۲۸ ثانیه روز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ مطابق با ۲ رجب المرجب ۱۴۳۹ هجری قمری و ۲۰ مارس ۲۰۱۸ میلادی بود.

انتهای پیام/ز

پیام نوروزی نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: نوروز ، پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار