شهرکرد؛

پیام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری بمناسبت آغاز سال۹۶

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶ تأکید کرد: سال پیش‌رو باید سال وحدت و پرهیز جدی از تک‌روی و تفرقه باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ در پیام حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶ هجری شمسی و عید نوروز آمده است:
 
میلاد با سعادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) و همچنین حلول سال جدید، سال ۱۳۹۶ شمسی را تبریک عرض می‌کنم.

ان‌شاءالله که خداوند تبارک و تعالی به همه ما توفیق داده باشد سالی پر بار همراه با معنویت، تقوا، اخلاص و ایمان را آغاز کنیم و در عین حال گذر عبرت‌آمیزی بر سال گذشته با محاسبه جدی از آن چه یک سال پشت سر نهادیم، داشته باشیم و سال‌های گذشته را در حقیقت چراغ راه آینده خودمان قرار بدهیم.

سال پیش‌رو یکی از نکاتی که ان‌شاءالله زیاد مدّنظرمان باشد و بیش از گذشته حتماً باید مورد عنایت‌مان قرار بگیرد آن است که سبک زندگی دینی‌مان از گذشته پررنگ‌تر باشد ... جهاد جزو وظایف اصلی مؤمن است. مؤمن مستمر جهاد می‌کند و اگر امروز بخواهیم مصداق روشن جهاد را برای مؤمن تبیین کنیم باید بگوییم روی آوردن به مسائل دینی است.

نکته دیگر سبک زندگی معنوی و روی آوردن به خدای تبارک و تعالی در معنا و پرهیز از اشرافی‌گری‌ها و تجملات و امثال آن‌ها باشد. سبک زندگی معنوی یعنی با خدا بودن. دشمن می‌خواهد ما را به دنیا، اشرافی‌گری و تجملات سرگرم کند و ما را از خدا، معنویت و ایمان و آخرت باز دارد. سالی که ان‌شاءالله پیش رو داریم سالی سراسر معنویت باشد.

مسئله بعد، سال پیش‌رو برای کشور و به ویژه برای استان باید سال وحدت و پرهیز جدی از تک‌روی و تفرقه باشد. باید از گذشته درس بگیریم و استان را در سایه وحدت و همدلی و همراهی رشد بدهیم. ان‌شاءالله در سایه همین همراهی و وحدت یک انتخابات پرشوری را داشته باشیم. انتخاباتی پُر از جمعیت و همه حضور پیدا کنیم و در عین حال انتخابات ما همراه با بصیرت باشد و بکوشیم خروجی مفید داشته باشد.

اگر شوراهایی را انتخاب می‌کنیم ان‌شاءالله شوراهایی فعال، خدوم و متعهد انتخاب کنیم. اگر رئیس جمهور بر می‌گزینیم، رئیس جمهوری متعهد، صادق و خدوم ان‌شاءالله انتخاب کنیم و در سایه همین وحدت و همدلی ان‌شاءالله زمینه آبادانی استان‌مان را هم فراهم کنیم.

نکته بعدی، سال پیش رو ان‌شاءالله چه در کشور و چه در استان باید سال کار و تلاش با نگاه داخلی باشد. همه ما و آحاد جامعه و مسئولان باید نگاه داخلی داشته باشیم. یعنی مصرف کالاهای داخلی را رونق بدهیم. مبادا روی به کالاهای خارجی بیاوریم و دشمن و بیرون را تقویت کنیم. ما نیازمند اقتصاد مقاومتی هستیم و که یکی از عرصه‌هایش استفاده از کالاهای داخلی است.

مسئله دیگر تولید با کیفیت است. مسئولان ان‌شاءالله کمک کنند و تولید در عرصه‌های مختلف را تقویت و پشتیبانی و زمینه صادرات محصولات استان را فراهم کنند. خلاصه سالی پُر از تلاش و جدیت در اقتصاد مقاومتی همراه با حمایت از کار و تولید، تولید با کیفیت، صادرات و روی آوردن به کالاهای داخلی داشته باشیم.

لازمه اینکه ان‌شاءالله سالی پربار داشته باشید این است که از همین امروز که آغاز سال جدید است برای خودتان برنامه یک ساله در امور عبادی، شغلی، خانواده و تفریح، عملی و مطالعاتی برای خود و خانواده تنظیم و تدوین کنید و پایان سال ببینید چقدر موفقیت و رشد دارید. اگر امسال بی‌برنامه باشد – البته گذشته ان‌شاءالله با برنامه بوده- ضرر کرده‌ایم.

آخرین نکته تشکر از مسئولان به خاطر زحماتی که در این یک سال متحمل شدند و تشکر از مردم خوبمان و هم استانی‌های خوبمان به خاطر صبوری آن‌ها در همه مشکلات و همه نارسایی‌ها و همراهی که با انقلاب خودشان داشتند. به هر حال مردم سختی‌هایی داشتند و با بسیاری از فراز و نشیب‌های اقتصادی مواجه بودند، اما صبر و همراهی کردند و با دولتمردان و نظام همراهی کردند و صبوری به خرج دادند، چون انقلاب مال خودشان است. جای واقعا تقدیر و تشکر دارد.

ان‌شاءالله سال پیش رو سال تحول و سال شکوفایی در همه عرصه‌ها باشد و این هم لازمه‌اش بصیرت و انتخاب درست است. خداوند تبارک و تعالی در قرآن می‌فرماید «اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم». ما در پای صندوق‌های رأی سرنوشت خودمان را و افرادی را که می‌خواهیم به عنوان مسئول برگزینیم و امورمان را به دست او بسپاریم، مشخص می‌کنیم. مراقب باشیم سرنوشت‌مان را خوب رقم بزنیم تا ان‌شاءالله خداوند هم آینده خوبی را برای ما رقم بزند.

حتماً در سایه عنایت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) ان‌شاءالله سال خوبی را شاهد خواهیم بود. سال اضمحلال و نابودی استکبار و سال قوت گرفتن هر چه بیشتر مقاومت و انقلاب اسلامی و سال پیروزی شما مردم خوب در عرصه‌های مختلف فردی و خانوادگی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را ان‌شاءالله شاهد باشیم.
 
گفتنی است: لحظه تحویل سال ۱۳۹۶ هجری شمسی ساعت ۱۳ و ۵۸ دقیقه و ۴۰ ثانیه روز دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ برابر با ۲۱ جمادی الثانی ۱۴۳۸ هجری قمری و ۲۰ مارس ۲۰۱۷ میلادی بود.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله العالی) در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶، سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال» نامگذاری کردند.

انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار