اجرای پروژه سیل‌بند خاکی زهکلوت با 15 میلیارد ریال اعتبار

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: پروژه سیل‌بند خاکی منطقه زهکلوت شهرستان رودبار با اعتبار 15 میلیارد اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهندس محمدرضا شاهرخی سطح حوزه آبخیز منطقه زهکلوت شهرستان رودبار را 18 هزار و 296 هکتار دانست و بیان داشت: در پی درخواست‌های متعدد جوامع محلی و مسئولان نسبت به اجرای پروژه‌‌های آبخیزداری و آب‌خوان‌داری در این منطقه اقدام کردیم.

وی افزود: این پروژه‌ با توجه به بروز سیلاب‌های مخربی که همواره خسارت‌های جبران‌ناپذیری به تأسیسات زیربنایی و اراضی کشاورزی و باغی زهکلوت، سایر آبادی‌ها و پایین‌دست وارد می‌‌کرد، اجرایی شده و به همین منظور مطالعات کاملی از منطقه بالادست صورت پذیرفته است.

شاهرخی تصریح کرد: بر همین اساس اجرای سیل‌بند خاکی با تراکم در بالادست پیشنهاد و عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز شد که شامل عملیات خاکی با تراکم به طول یک‌هزار و 900 متر و حجم 93 هزار متر مکعب و عملیات سرریز سنگی‌ملاتی با حجم 2 هزار متر مکعب است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اعتبار مصوب کل این پروژه در سال جاری را برابر با 15 میلیارد ریال برآورد کرد و یادآور شد: این پروژه سالانه حدود 2 میلیون متر مکعب سیلاب‌ را کنترل کرده و به سفره‌های آب زیرزمینی نفوذ داده و موجب تغذیه آن‌ها می‌شود.

وی افزود: پروژه سیل‌بند خاکی با هدف کنترل و مهار سیلاب‌های فصلی، تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی، افزایش سطح آب چاه‌ها و قنات‌ها، نفوذپذیری خاک و سطح زیر کشت، جلوگیری از مهاجرت و بیکاری و ایجاد اشتغال اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ب

پروژه سیل‌بند خاکی زهکلوت رودبار اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.