مرگ ۱۹۴ عابران پیاده امسال در مازندران

۱۹۴ نفر از عابران پیاده ۱۱ ماه امسال به علت تصادفات رانندگی در مازندران جان خود را از دست دادند.

علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ۱۹۴ نفر از عابران پیاده ۱۱ ماه امسال به علت تصادفات رانندگی در مازندران جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه ۱۲۳ نفر از فوتی‌ها مرد و بقیه زن بودند، افزود: مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در ۱۱ ما امسال ۵۹۸ نفر است.

عباسی گفت: ۳۰ درصد کل تلفات حوادث رانندگی ۱۱ ماه امسال در مازندران عابران پیاده هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌ شوند، افراد بالای ۶۱ سال با ۴۸ درصد و کمترین سنین ۱۱ تا ۲۰ سال با ۲ درصد قرار دارند.

عباسی گفت: ماه‌های  آبان با ۲۵، اردیبهشت با ۱۹ و شهریور با ۱۸ فوتی بیشترین و آذر  با ۱۱ مورد کمترین ماهی بود که این اتفاق در آن به ثبت رسید.

وی افزود:  بالاترین آمار فوتی‌ های عابران پیاده در شهرستان‌ های ساری و بابل هر کدام با ۲۴  و قائم شهر با ۱۷ مورد و کمترین شهر مربوط به فریدونکنار با ۲ فوتی ثیت شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه ۵۴ درصد از محل تصادف عابران در جاده درون شهری اتفاق افتاد، گفت: افزایش سن سالمندی ایجاب می‌ کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابران، به خصوص عابران سالمند داشته باشند.

انتهای پیام/ م

افزایش ۱۲ درصدی مرگ عابران پیاده در مازندران

برچسب ها: حوادث ، پزشکی قانونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار