«صلح»، «امنیت» و «انتخابات» محور گفتگوهای جیمز متیس و اشرف غنی

وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا که امروز در سفری غیر منتظره در رأس هیاتی عالیرتبه به کابل آمده بود با «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان دیدار کرد.

«صلح»، «امنیت» و «انتخابات» محور گفتگوهای جیمز متیس و اشرف غنیبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «جیمز متیس»، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا که امروز در سفری غیر منتظره در رأس هیاتی عالیرتبه به کابل آمده بود با «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان دیدار کرد.

در این دیدارطرفین در خصوص مبارزه با تروریسم در افغانستان و منطقه، مبارزه با مواد مخد و همچنین امنیت انتخابات، بحث و تبادل نظر نمودند.

رئیس جمهورافغانستان ضمن تشکر از آمریکا گفت: استراتژی ایالات متحدۀ امریکا در قبال آسیای جنوبی و افغانستان فرصت را مساعد ساخته است تا روی پروسۀ صلح تمرکز بیشتری صورت گیرد؛ به همین منظور، ما در کنفرانس پروسۀ کابل پیشنهاد همه‌جانبۀ صلح با طالبان و پیشنهاد مذاکره با دولت با پاکستان را پیشکش نمودیم.

وی خاطرنشان کرد که حکومت افغانستان برای برگشت مهاجرین افغان از پاکستان روی برنامه های همه جانبه و عملی کار می‌کند. وی تاکید کرد که برگشت و ادغام مجدد مهاجرین، در صلح و ثبات این کشور موثر است.

رئیس جمهور افغانستان بیان داشت: همانگونه که حکومت تعهد برای موفقیت پروسۀ صلح دارد، نیروهای امنیتی و دفاعی ما به خاطر دفاع از وطن و مردم به مبارزه خود ادامه می دهند.

جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا نیز گفت: ایالات متحده آمریکا از پیشنهاد صلح افغانستان با طالبان و پیشنهاد مذاکرات دولت با دولت با پاکستان در کنفرانس پروسۀ کابل و همچنان برگشت مهاجرین افغان پشتیبانی می کند.

وی افزود که پیشنهاد حکومت افغانستان در کنفرانس پروسۀ کابل در رابطه با صلح، نه تنها مورد حمایت ما قرار گرفته است، بلکه تمام دنیا از آن حمایت می نماید تا جامۀ عمل پوشیده و منتج به صلح پایدار در افغانستان شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار