داعش و افغانستان، محور اصلی نشست وزرای دفاع ناتو

رئیس پنتاگون برای مذاکره و گفتگو با وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو و دیدارهای جداگانه با متحدان این کشور در ائتلاف مبارزه با داعش در خاورمیانه امروز وارد بروکسل شد.

داعش و افغانستان، محور اصلی نشست وزرای دفاع ناتوبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا برای بحث درباره تضعیف داعش در عراق و سوریه، بحران افغانستان و روسیه در هفته جاری با متحدان آمریکا  در ناتو دیدار و گفتگو خواهد کرد.

رئیس پنتاگون برای مذاکره و گفتگو با وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو و دیدارهای جداگانه با متحدان این کشور در ائتلاف مبارزه با داعش در خاورمیانه  امروز چهارشنبه 17 عقرب/ آبان وارد بروکسل شد.

بحران هسته‌ای کوریای شمالی و تلاش‌ها برای اصلاح ناتو با هدف کمک به این نهاد برای مقابله با  تهدیدهای فزاینده روسیه نیز در صدر دستور کار وزیر دفاع آمریکا در نشست ناتو است.

وی در گفتگو با خبرنگاران گفت که متحدان آمریکا در ائتلاف مقابله با داعش به دنبال نقشه راه مشخصی از سوی واشنگتن برای شکست فیزیکی داعش هستند.

از سوی دیگر، ناتو در نظر دارد ماموریت آموزشی خود را برای نیروهای محلی در افغانستان از ۱۳ هزار سرباز به ۱۶ هزار نفر افزایش دهد.

دیدار متیس از مقر ناتو و اروپا در سایه شک و گمان ناشی از نگرانی متحدان آمریکا درباره بیانیه دونالد ترامپ درباره اینکه ناتو گروهی از کار افتاده است، صورت گرفت.

انتهای پپیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار