پرونده های شهروندان «درزاب» جوزجان روی میز دادگاه داعش

گروه داعش تمام روستاهای ولسوالی درزاب جوزجان را در کنترل خود دارد و شهروندان این ولسوالی برای رسیدگی به پروندها و مشکلات شان به دادگاه این گروه مراجعه می‌کنند.

پرونده های شهروندان «درزاب» جوزجان روی میز دادگاه داعشبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تقریبا تمام مناطق ولسوالی «درزابِ» جوزجان در کنترل داعش قرار دارد و فعالیت دولت در این ولسوالی تنها به ساختمان ولسوالی و فرماندهی پلیس محدود شده است.

امان‌الله، سرپرست فرماندهی پلیس ولسوالی درزاب می گوید که گروه داعش تمام روستاهای این ولسوالی را در کنترل خود دارد و شهروندان این ولسوالی برای رسیدگی به پروندها و مشکلات شان به دادگاه این گروه مراجعه می‌کنند.

شماری از باشندگان درزاب که گواه دادگاه‌های علنی گروه داعش و حل‌وفصل پرونده‌های حقوقی مردم از سوی آنان بوده‌اند، می‌گویند این گروه هر گونه که بخواهد فیصله می‌کند و فیصله شان به زودترین فرصت عملی می‌شود. به گفته آنان، در آخرین مورد نیروهای داعش مردی که پدرش را کشته بود، تیرباران کردند.

بابر ایشچی، رئیس شورای ولایتی جوزجان با نگرانی از گسترش  فعالیت داعش در درزاب می‌گوید افراد این گروه مردم را به زور با خود می‌برند و در دادگاه صحرایی آنان را محاکمه می‌کنند.

به نوشته سلام وطندار، شهروندان درزاب می‌گویند که فعالیت دولت تنها به ساختمان ولسوالی محدود شده و آنان مجبورند برای رسیدگی هرچه زودتر به پرونده‌ها و مشکلات شان به داعش مراجعه کنند.

به نقل از منابع محلی، گروه تروریستی داعش در حال حاضر 95 در صد خاک ولسوالی درزاب را در کنترل خود دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار