رویدادهای مهم افغانستان در 24 ساعت گذشته

انتشار فهرست حیوانات و گیاهان در حال انقراض افغانستان، فرمول تجزیه پیشنهاد «گلبدین حکمتیار» برای صلح، نگرانی سفیر روسیه از گسترش ناامنی و جان باختن سه تن در سیلاب از رویدادهای مهم خبری 24 ساعت گذشته در افغانستان است.

رویدادهای مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، انتشار فهرست حیوانات و گیاهان در حال انقراض افغانستان، فرمول تجزیه پیشنهاد «گلبدین حکمتیار» برای صلح، نگرانی سفیر روسیه از گسترش ناامنی، جان باختن سه تن در سیلاب و بازداشت دو عضو کلیدی طالبان در «ننگرهار» از رویدادهای مهم خبری 24 ساعت گذشته در افغانستان است.

**انتشار فهرست حیوانات و گیاهان در حال انقراض افغانستان 
«شازمان میوندی» رئیس اداره ملی حفاظت از محیط زیست افغانستان اعلام کرد که 11 نوع از حیوانات و گیاهان را در فهرست اقلام در حال انقراض افزوده اند و گفت که در حال حاضر در افغانستان سه هزارو 750 نوع گیاه بومی، 470 نوع پرنده، 140 نوع جانور از خانواده پستانداران، 120 نوع ماهی و 102 نوع خزنده وجود دارد که در گذشته 138 نوع حیوان و گیاه از فهرست در حال انقراض اعلام شده بودند که به تازگی 11 نوع دیگر به اقلام در حال انقراض افزوذع شده است.
«موش خرمای درختی»، «دله خفک زرد» «طوقک» در بخش پستانداران، «سوسمار»، «بزچوشک»، «شلند پلنگی» در بخش خزندگان، «میش مرغ بزرگ»، «طاووس» و «سایره افغانی» در بخش پرندگان، «فیلپا» در بخش نباتات، و ماهی «ریگی» و «سگ ماهی ریش دار» در بخش آبزیان به عنوان اقلام در حال معرض خطر و انقراض اعلام شدند.

** فرمول تجزیه طرحی که «گلبدین حکمتیار» برای صلح به دولت داد
منابع خبری افغانستان اعلام کردند که گلبدین حکمتیار رئیس پیشین حزب اسلامی افغانستان به دولت وحدت ملی پیشنهاد کرده است که چند استان را به شگل خود مختار در اختیار طالبان قرار دهند و نیروهای ارتش و پلیس را از آن استان ها خارج کنند . او استان هایی را که به طالبان تسلیم خواهند شد را به نام استان های صلح نامگذاری کرده و افزوده که رئیس جمهوری نیز این طرح را رد نکرده است. رسانه های افغانستان به این طرح واکنش نشان دادند و آن را طرحی در راستای تجزیه کشور خواندند.

**ابراز نگرانی سفیر روسیه از وضعیت امنیتی افغانستان 
«الکساندر مانتیتسکی»، سفیر روسیه در افغانستان با ابراز نگرانی از افزایش حضور داعش در این کشور گفته است که بدون شک تهدیدات داعش از سوی برخی‌ به سوی کشورهای آسیای میانه هدایت می ‌شود و اوضاع امنیتی افغانستان رو به وخامت است، نفوذ داعش و تحرک اعضای گروههای تندرو اسلامی ازبکستان در شمال این کشور بیشتر شده است و ما از این مسئله نگران هستیم. او تصریح کرده که به باور آنها با وجود گسترش این تهدیدها اقدامی در این راستا در افغانستان صورت نگرفته است.
سفیر روسیه در همین راستا از ادامه همکاری های کشورش با دولت افغانستان اطمینان داده و گفته است که در بخش آموزش پلیس و افسران ارتش و بورسیه برای دانشجویان افغان ادامه می دهد. و امسال 360 دانشجوی افغان برای ادامه آموزش عالی عازم روسیه خواهند شد.

**جان باختن 3 تن در سیلاب استان «بادغیس»
منابع خبری افغانستان روز گذشته اعلام کردند که دو زن و یک مرد بر اثر جاری شدن سیل در استان بادغیس جان باخته اند و چندین خانه نیز تخریب شده است ، براساس این گزارش سیل در شهرستان «مقر» استان بادغیس در پی بارندگی های شدید در ارتفاعات جاری شده است.

**بازداشت دو عضو گروه طالبان در «ننگرهار»
وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که دو عضو کلیدی گروه طالبان را در استان شرقی «ننگرهار» شناسایی و دستگیر کرده و این افراد که در سازماندهی حملات انتحاری این گروه نقش داشته اند در شهرستان «مهنددره» دستگیر شده اند و در همین ارتباط یک انبار مهمات طالبان نیز حاوی 100 گلوله خمپاره و دو قبضه راکت انداز کشف شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار