دهقان نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تذکره های الکترونیک مانع تقلب های انتخاباتی خواهند شد/ اگر ناامنی ها پابرجا باشد قطعا انتخابات برگزار نمی شود

عضو پارلمان افغانستان گفت: با توزیع تذکره های الکترونیک زمینه برگزاری انتخاباتی شفاف مهیا می شود.

تذکره های الکترونیک مانع تقلب های انتخاباتی خواهد شد/ اگر ناامنی ها پابرجا باشد قطعا انتخابات برگزار نمی شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس افغانستان فردا (چهارشنبه 16 حوت) هشتمین سال کاری خود و  سومین سال ماموریت غیر قانونی شان را آغاز خواهند کرد. موعد کاری دور شانزدهم مجلس افغانستان دو سال پیش پایان یافت و از آن زمان تاکنون، نمایندگان بدون برگزاری انتخابات به ماموریت خود ادامه داده اند.

«نجلا دهقان نژاد»، نماینده مردم هرات در پارلمان افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان در این رابطه گفت: ناامنی ها مانع بزرگی بر سر راه انتخابات است که با تلاش دولت و کشورهای منطقه می تواند این موضوع کنترل شود.

وی ظهار داشت: قوه مقننه، یگانه نهاد قانونی و نظارت کننده بر دولت است که از سوی مردم انتخاب می شوند؛ هرچند که دولت افغانستان نتوانسته است انتخابات را برگزار کند اما همه نمایندگان افغانستان خواستار برگزاری هرچه سریعتر انتخاباتی شفاف هستند.

این نماینده زن پارلمان افغانستان بیان داشت: نظام ما نظامی دموکراتیک است؛ برگزاری انتخابات باعث ثبات افغانستان  می شود و تغییرات مثیبتی در کشور به وجود می آید و زمینه را برای حضور افراد توانمند در عرصه مدیریت کشور مهیا می کند.

نجلا دهقان نژاد افزود: بابت تاخیر بیش از حد انتخابات متاسف هستیم و امیدواریم که دولت محترم تلاش بیشتری کند تا شاهد برگزاری انتخاباتی شفاف باشیم.

وی با اشاره به وضعیت امنیتی افغانستان عنوان کرد: وضعیت کشور به گونه ای است که ناامنی ها و مشکلات زیادی وجود دارد، لذا اگر سیستم برگزاری انتخابات به گونه شفاف و روشن نباشد، باعث می شود که افراد زورمند و متقلب به پارلمان راه پیدا کنند.

نماینده هرات در پارلمان افغانستان تاکید کرد: امیدواریم با توجه و همت بیشتر نیروهای امنیتی که متعهد به تامین امنیت انتخابات هستد، مشکلات امنیتی رفع شود. همچنین امیدواریم در سطح منطقه نیز کشورهایی که ذی دخل هستند همکاری داشته باشند تا ناامنی ها کاهش پیدا کند؛ زیرا اگر ناامنی ها پابرجا باشد قطعا انتخابات برگزار نخواهد شد.

وی به موضوع جنجال برانگیز تذکره های الکترونیک و نقش آن در برگزاری انتخابات شفاف نیز اشاره کرد و گفت: تنها راهی که باعث می شود انتخاباتی شفاف داشته باشیم توزیع تذکره های الکترونیک است که متاسفانه هنوز این را نداریم. ما فقط کاغذهایی به نام تذکره داریم که تقلب می تواند در آن صورت بگیرد.

«نجلا دهقان نژاد»، نماینده مردم هرات در پارلمان افغانستان در پایان این گفتگو تاکید کرد: کسانی هستند که چندین تذکره دارند و ما می خواهیم تذکره های الکترونیک هرچه زودتر توزیع شود تا زمینه برای برگزاری انتخاباتی عادلانه مهیا گردد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار