در گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح شد

آیت‌اللهی:بحث عفاف و حجاب تنها مختص به بانوان نیست/حجازی: مروجان بی‌حجابی، هويت و سبک زندگی خانواده‌ها را هدف گرفته‌اند

گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه (17 اسفند ماه) به بررسی موضوع "زن مسلمان و بحران جامعه مدرن" اختصاص یافت.

آیت اللهی:بحث عفاف و حجاب تنها مختص به بانوان نیست/حجازی: مروجان بی‌حجابي، هويت و سبک زندگي خانواده‌ها را هدف گرفته‌اندبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه (17 اسفند ماه) به بررسی موضوع "زن مسلمان و بحران جامعه مدرن" اختصاص یافت.

در این برنامه زهرا آیت اللهی رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به اینکه بحث عفاف و حجاب تنها مختص به بانوان نیست، اظهارکرد: شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده سیاستگذاری امور بانوان را در کشور بر عهده دارد، به طوری که این مرکز فراقوه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات این شورا مربوط به بحث عفاف و حجاب در حوزه سیاست‌های کلان است، افزود: متاسفانه این مصوبه به خوبی اجرایی نشده است تا راهکار‌های مختلفی برای ۲۶ دستگاه مشخص شود و هرکدام متناسب با موقعیت خود در بحث عفاف و حجاب اقدام کنند، به همین دلیل در ابتدای سال جاری برای ۲۶ دستگاه نامه نوشتم و درخواست کردم تا هر یک به طور جداگانه به تشریح اقدامات خود بپردازند.

 آیت اللهی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها باید به صورت هماهنگ عمل کنند، ادامه داد: معاونت امور توسعه انسانی وظیفه داشت تا در برنامه ششم توسعه بندی را به عفاف و حجاب اختصاص دهد، اما علی رغم اینکه در برنامه چهارم و پنجم کشور بندی در رابطه با عفاف و حجاب داشتیم، این امر محقق نشد .

 وی با اشاره به اینکه باید از کارخانجات تولید پارچه چادری حمایت صورت گیرد، ادامه داد: متاسفانه کارخانجات تولید چادر در ایران ورشکسته شده اند و در این حوزه مافیا وجود دارد.

 رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به اینکه باید نظارت مستمر بر عملکرد واحد‌های تولیدی پوشاک صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های داخلی در این حوزه حمایت جدی داشته باشند امکان ندارد با مشکل روبه‌رو شویم، متاسفانه افرادی هستند که با سرمایه‌های کلان هزینه می‌کنند تا عفاف و حجاب و ارزش‌های اسلامی صورت نگیرد.

آیت اللهی با اشاره به اینکه باید ان جی او‌هایی تشکیل شود تا مردم را متقاعد کنند که حجاب خوب است، گفت: باید برای زنان جامعه به خوبی توضیح دهیم که حجاب و عفاف چه فایده‌ای دارد تا آن‌ها خودشان اقدام به حجاب کنند.

 وی با بیان اینکه کار‌های فرهنگی برای متقاعد کردن مردم کم انجام شده است، اظهار کرد: اگر دستگاه‌ها به وظیفه خود به خوبی عمل کنند در بحث عفاف و حجاب مشکلی نخواهیم داشت.

 رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به اینکه در رعایت موازین اسلامی حرکت‌های خوبی از اول انقلاب انجام شده است، افزود: در بحث زنان باید طبق اسناد بالادستی اقدام کرد،

 حجازی عضو مرکز زنان وخانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه برنامه با اشاره به اینکه نگرانی نسبت به سبک زندگی وجود دارد، لذا این سبک‌ها مغایر فرهنگ اسلامی و ایرانی است، افزود: مروجان بی حجابی، هویت و سبک زندگی خانواده‌ها را هدف گرفته‌اند.

عضو مرکز زنان وخانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه زنان جامعه با پیشینه دینی وارد حرکتی به نام انقلاب اسلامی شدند، ادامه داد: زنان در فضای انقلاب بروز و ظهور با شمایل دینی داشتند به طوری که، با حجاب و پوشش مورد نظر اسلام در این حرکت حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه در یک مقطعی با تغییر سبک زندگی در جامعه ایرانی مواجه شدیم، گفت: پوشش یکی از بحث‌های مربوط به سبک زندگی است و از سوی دیگر، یکی از مولفه‌های سبک زندگی نوع روابط اجتماعی است.

حجازی با اشاره به اینکه اگر شاخص‌های جهانی موفق بود چرا اکنون با موج جدیدی از بازگشت به ارزش‌های خانواده در جهان غرب مواجه هستیم، اظهار کرد:چرا باید راه رفته و به بن بست رسیده دیگران را بخواهیم از ابتدا تجربه کنیم، ما فرهنگ غنی ایرانی ۶ هزار ساله داریم چرا باید چنین کشوری دستخوش تجربه ناکام باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار