باقرزاده کریمی خبر داد؛

موافقت سازمان محیط زیست با مرطوب سازی تالاب ها/ آخرین اخبار از احیای 2 تالاب هورالعظیم و شادگان

مدیر دفتراکوسیستم های تالابی سازمان محیط زیست گفت: با مرطوب سازی تالاب های خشک شده که منشا گرد و غبار هستند موافق هستیم.

مسعود باقرزاده کریمی مدیر دفتراکوسیستم های تالابی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مرطوب سازی تالاب منصوره در شهر اهواز اظهار کرد: تالاب شادگان با بیش از 400 هزار هکتار وسعت، بزرگ ترین تالاب ایران است که بخشی هایی از این تالاب خشک شده است. این وسعت به اندازه ای بود که سه تالاب کوچکتر به نام منصوره، شریفیه و سراخیه را سیراب می کرد.

وی افزود: تالاب منصوره به صورت فصلی بود و از رودخانه کوپال سرچشمه می گرفت که مدت ها خشک و منشا گرد و غبار بود.

باقرزاد کریمی گفت: وزارت جهاد کشاورزی که در حال حاضر این تالاب را که منشا گرد و غبار هستند مرطوب سازی می کند و سازمان حفاظت محیط زیست نیز با این فعالیت وزارت کاملا موافق است چرا که با این کار به نوعی به احیای تالاب ها کمک می کند.

مدیر دفتراکوسیستم های تالابی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در رابطه با تالاب های شادگان و هورالعظیم نیز تصریح کرد: برای احیای این تالاب ها و حق آبه آن ها مانند دریاچه ارومیه باید برنامه هایی توسعه ای داشته باشیم اما برای احیای سایرتالاب های کشور باید در مصرف آب در حوزه کشاورزی صرفه جویی کرد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از احیای تالاب های شادگان و هورالعظیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.