با حضور وزیر نیرو؛

کلنگ زنی قطعه سوم آبرسانی از سد رودبال به شهر فسا

با حضور وزیر نیرو، قطعه سوم آبرسانی از سد رودبال به شهر فسا کلنگ زنی می شود.

افتتاح قطعه سوم آبرسانی از سد رودبال به شهر فسا

ارجمند مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اظهار کرد: در روز پنج شنبه ۱۷ اسفند با حضور اردکانیان وزیر نیرو در فارس قطعه سوم آبرسانی از سد رودبال به شهر فسا کلنگ زنی می شود.

وی اضافه کرد: هدف اصلی طرح، انتقال ۸ میلیون متر مکعب در سال و حداکثر ۳۲۶ لیتر بر ثانیه آب تصفیه شده برای تامین نیاز آبی شهر فسا و روستا‌های مسیر در افق ۱۴۱۵ است.

مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس ادامه داد: برآورد هزینه‌های اجرای این طرح در زمینه تامین لوله‌های فولادی خط اصلی ۲۴۰ میلیارد ریال، پوشش، لوله گذاری و ساخت مخازن ۵۱۱ میلیارد ریال، نظارت کمی و کیفی، نقشه برداری و آزمایشگاه ۳۵ میلیارد ریال و خسارت و تملک اراضی ۲۰ میلیارد ریال و جمع کل ۸۰۶ میلیارد ریال است.

ارجمند با اشاره به اینکه طرح در محدوده شهرستان فسا و روستا‌های مسیر انتقال آب است، تصریح کرد: با توجه به موقعیت مکانی طرح و سد به منظور آبرسانی به شهر‌های تحت پوشش، آب از تصفیه خانه واقع در شهر ایج از طریق خط لوله فولادی به سه راهی جلیان شهرستان فسا انتقال می‌یابد.

وی بیان کرد: سد رودبال به عنوان منبع قابل اطمینان برای تامین بخشی از آب آشامیدنی و صنعت مورد نیاز محدوده طرح در نظر گرفته شده است.

شهر فسا مرکز شهرستان فسا در شمال شرق استان فارس و در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ن

 آبرسانی از سد رودبال به شهر فسا با حضور وزیر نیرو

برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار