بخشدارخلجستان عنوان کرد؛

برپایی نمایشگاهی از توانمندی زنان روستایی

حاج حسینی گفت:برپایی نمایشگاهی از توانمندی زنان روستایی و پاک سازی محیط زیست با حضور اقشار مختلف مردم از دیگر برنامه های این بخش خواهد بود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سیدداودحاج حسینی،بخشدارخلجستان،گفت:یک دوره 2روزه تدوین سندتوسعه بخش، اشتغال و توانمندسازی وهمچنین اثربخشی فعالیت های اجتماعی با حضور 60تن ازاعضای شورای اسلامی شهر، روستاها، دهیاران و معتمدان بخش برگزار شد.

وی ادامه داد: این سند درچهار سال آینده درخلجستان و دربخش های صنعت، محیط زیست،گردشگری،کشاورزی وآب براساس اولویت های موجود و راهکارهای ارائه شده، اجرایی می شود.

وی اضافه کرد:دراین دوره با هم اندیشی که بین شرکت کنندگان با دکتر نشاط صورت گرفت، براساس ظرفیت های بخش، کارآفرینی جوانان و ایده های مسئولان در حوزه های مختلف به ویژه اشتغال، سند توسعه خلجستان تدوین شد.

حاج حسینی خاطرنشان کرد: تدوین سند توسعه، اشتغال و توانمندسازی بخش خلجستان با عنایت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درسال اقتصاد مقاومتی بر اشتغالزایی صورت گرفت و هدف از آن توانمندسازی روستایی ها در اشتغال و تولید و هم افزایی مسئولان در راستای خدمت به مردم است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های بخش خلجستان در روز میلاد حضرت زهرا(س)، گفت: در روز جمعه 18 اسفندماه جاری، به یاد هر شهید در هر روستا یک درخت می کاریم،بخش خلجستان 321 شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

به گفته بخشدار خلجستان، برپایی نمایشگاهی از توانمندی زنان روستایی و پاک سازی محیط زیست با حضور اقشار مختلف مردم از دیگر برنامه های این بخش خواهد بود.

بخش خلجستان با وسعت یک هزار و 100 کیلومترمربع، دارای 50 هزار تن جمعیت ثابت و فصلی شامل 2 دهستان قاهان و دستجرد است؛ این بخش دارای 57 روستا، 27 دهیاری و 33 شوراست.

وی ادامه داد: برنامه ای با سخنرانی سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مجلس شورای اسلامی و نایب رییس فراکسیون زنان مجلس با حضور بانوان نیز دراین ایام در بخش برگزار می شود.

مردم این بخش در حوزه های کشاورزی و دامداری اشتغال دارند و بیشتر محصولات کشاورزی خلجستان توت، گردو، فندق، گیلاس و انگور است.ابتدایی ترین روستای این بخش 60 کیلومتر و انتهایی ترین روستا 85 کیلومتر از مرکز شهر قم فاصله دارد.

انتهای پیام /ح

سند توسعه، اشتغال و توانمندسازی بخش خلجستان قم تدوین شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار