انتقاد معاون ترزا می، از تهدید ترامپ به شروع جنگ تجاری با اتحادیه اروپا

دیوید لیدینگتون، عضو ارشد کابینه و معاون ترزا می، نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خاطر تهدید به شروع یک جنگ تجاری با اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل ازآسوشیتدپرس، اظهارات دیوید لیدینگتون، معاون نخست وزیر انگلیس در روز یکشنبه پس از آن بیان شد که ترامپ تهدید کرد در صورتی که کشور‌های اروپایی در پاسخ به طرح وی مبنی بر اعمال تعرفه بر واردات آلومینیوم و فولاد به آمریکا دست به افزایش تعرفه واردات کالا‌های آمریکایی بزنند، تعرفه واردات خودرو‌های ساخت اروپا را به آمریکا افزایش خواهد داد.

لیدینگتون گفت: «تصمیم آمریکا به تهدید به شروع جنگ تجاری با اروپا عاقلانه نیست و جنگ تجاری هیچ دستاوردی برای هیچ یک از طرف‌ها نخواهد داشت.»

لیدینگتون در ادامه گفت: تجربه انگلیس نشان می‌دهد حمایت گرایی تجاری نمی‌تواند موفق باشد. به گفته وی، زمانی که انگلیس در دهه‌های شصت و هفتاد میلادی تلاش کرد از صنایع خودروسازی خود با اعمال تعرفه و مالیات حمایت کند، تمام بازار‌های صادراتی خود را از دست داد چرا که دیگر کشور‌ها صنایع رقابتی تری برای تولید خودرو داشتند.

انتهای پیام/

سخنان معاون نخست وزیر انگلیس درباره تغییر تعرفه گمرکی آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار