بارندگی در لرستان ٣١ درصدکاهش داشته است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: از ابتدای مهر امسال تاکنون ۲۵۰ میلی متر بارش باران در این استان گزارش شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۱ درصد و نسبت به آمار بلندمدت ۶۰ ساله ٣٠ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا میرزایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار کرد: شهرستان دلفان با ۳۵۲ میلی‌متر بیشترین و الیگودرز با ۱۱۹ میلی‌متر کمترین بارندگی‌ها را در این مدت به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: کاهش بارندگی‌ها اثرات منفی قابل توجهی بر روی منابع آبی زیرزمینی گذاشته است بطوری که در ۱۰ سال گذشته تاکنون به طور میانگین به ازای هر سال ۴۰ میلیون متر مکعب کاهش منابع آبی در استان را شاهد بوده ایم و در ۱۰ سال گذشته ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب سفره‌های زیرزمینی کاهش داشته است.

وی حجم آب پشت سد‌های لرستان را تاکنون معادل ۷۹ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب ذکر کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۰ میلیون مترمکعب یعنی حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است.

میرزایی ادامه داد: از طرفی با توجه به جمع مخازن سد‌ها که تاکنون آبگیری شده می‌توان گفت که ۶۲ درصد حجم مخازن سد‌ها هنوز خالی است.

وی اضافه کرد: با این وضعیت پیش بینی می‌کنیم که در فصول خشک در حوزه آب شرب شهری، روستایی و امورعشایری حدود ۴۰ میلیون متر مکعب کمبود آب شرب را شاهد باشیم.

انتهای پیام /م

کاهش ٣١ درصدی بارندگی در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار