بارندگی در لرستان ۳۴ درصدکاهش داشته است

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون میزان بارندگی در استان ۲۱۱ میلی متر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدناصر هاشمی مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که تا پایان اسفندماه بارش‌های مطلوبی در استان شاهد باشیم اظهارکرد: این میزان بارش‌ها نیز نمی‌تواند جبران کننده کمبود بارش‌های فصل پاییز امسال باشد.

به گفته وی بنا بر بررسی و پیش بینی‌های انجام شده احتمال داده می‌شود که تا پایان خرداد ۱۳۹۷ میزان ۷۰ درصد بارش‌ها نسبت به بلندمدت محقق شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان افزود: از ۵۰۰ میلی متر بارش مورد انتظار بر مبنای میانگین بلندمدت، تا پایان خردادماه سال آینده تقریبا بالای ۳۵۰ میلی متر اتفاق می‌افتد و حدود ۱۵۰ میلی متر بازهم کاهش بارندگی خواهیم داشت.

هاشمی با اشاره به اینکه سامانه بارشی سه روز گذشته بطور متوسط منجر به بارش ۲۲ میلی متری در استان شد، گفت: بیشترین میزان بارش با ۳۷ میلی متر در شهرستان خرم آباد و کمترین بارش در شهرستان نورآباد با ۱۰ میلی متر به ثبت رسید.

وی افزود: سامانه بارشی دیگری از بعدازظهر دوشنبه از سمت شمال غرب و غرب وارد استان می‌شود و بتدریج کل استان را در برمی گیرد که بر اثر فعالیت این سامانه بارشی متوسط بارش حدود ۱۵ میلی متر در استان پیش بینی می‌شود.

هاشمی گفت: این سامانه بارشی تا صبح روز چهارشنبه بر جو استان فعال است که در مقایسه با سامانه‌های بارشی قبل، شدت کمتری دارد.

انتهای پیام/م

کاهش ۳۴ درصدی میزان بارندگی در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.