سیاه‌نمایی کشور‌های غربی و رسانه‌های وابسته علیه دولت سوریه

تحلیلگر پایگاه خبری العهد در گزارشی از طرح‌های خصمانه علیه دمشق که به رهبری آمریکا در شورای امنیت مطرح می‌شوند به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، علی حسن تحلیلگر پایگاه اینترنتی العهد نوشت: پیروزی‌هایی که ارتش سوریه و همپیمانانش دو سال پیش در شرق حلب محقق ساختند الگوی میهن دوستی و دفاع از خاک در برابر تروریسم تکفیری را رقم زد. درست زمانی که ارتش سوریه و همپیمانانش مشغول بازپس گیری مناطق شرقی حلب از تروریست‌ها بودند رسانه‌های غربی و دشمن سناریو‌های متعددی اجرا می‌کردند تا حقیقت را واژگونه جلوه دهند.

ارتش سوریه و همپیمانانش می‌کوشیدند همچون یک جراحی دقیق مناطق شرق حلب را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند و ساکنان این مناطق را از چنگال تروریست‌ها نجات بخشند. عملیات موفقت آمیز آزادسازی حلب باعث شد تا زندگی و آرامش به حلب بازگردد و دروغین بودن تبلیغات غرب و رسانه‌های غربی را که جز برای منافع خود اشک نمی‌ریزند برملا ساخت. غربی‌ها امید داشتند که بازو‌های تروریستی شان منافع آن‌ها را در حلب تامین کنند همچنان که در غوطه نیز چنین امیدی در دل دارند.

طرح‌های خصمانه علیه دمشق که به رهبری آمریکا در شورای امنیت مطرح می‌شود با توطئه‌های رسانه‌ای غربی‌ها همراه شده است و این اقدام‌ها با هدف متوقف کردن عملیات ارتش سوریه علیه پایگاه تروریست‌ها در غوطه شرقی انجام می‌شود. بهانه برای این کار همیشه وجود دارد و آن تمایل شدید غربی‌ها به حفظ جان غیرنظامیان است همان غیرنظامیانی که گروه‌های تروریستی تکفیری لحظه‌ای از هدف قراردادن آن‌ها در هنگام خروج از گذرگاه‌های بشردوستانه کوتاهی نمی‌کنند و آن‌ها را با خمپاره و گلوله‌های تک تیراندازان هدف قرار می‌دهند.

در همین چارچوب، مصطفی مقداد روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی به پایگاه اینترنتی العهد گفت: سوری‌ها دیگر عادت کرده اند که هرگاه ارتش سوریه به پایگاه‌های تروریست‌ها حمله می‌کند شاهد این تبلیغات دروغین رسانه‌های غربی باشند. اما نیرو‌های ارتش سوریه به ماموریت مقدس خود ادامه می‌دهند مبارزه با تروریسم را هدف خود می‌دانند و بی توجه به فشار‌های خارجی به کار خود ادامه می‌دهند. تردیدی نیست که محور مقاومت به این تبلیغات و هیاهوی رسانه‌ای که با پیشروی‌ها و موفقیت‌های میدانی ارتش سوریه همزمان می‌شود عادت دارند.

آنچه در روز‌های اخیر رخ داده است نهایت کار تروریست‌های حاضر در غوطه شرقی را نوید می‌دهد. غرب این مساله را به خوبی درک می‌کند و از همین رو این هجمه‌های شدید علیه دمشق به راه افتاده است. سوری‌ها و به طور خاص دمشقی‌ها می‌دانند که ارتش سوریه پایگاه‌های تروریست‌ها در غوطه شرقی را پاکسازی خواهد کرد. آمریکایی‌ها و همپیمانان غربی شان نمی‌خواهند که تروریست‌ها از منطقه غوطه خارج شوند از همین رو آن‌ها همیشه غیرنظامیان را به دستاویز خود قرار می‌دهند تا با هرگونه عملیات نظامی ارتش سوریه علیه تروریست‌ها مخالفت کنند.

المقداد در ادامه گفت: از همان زمانی که تروریست‌ها وارد غوطه شرقی شدند حکومت سوریه گذرگاه‌های بشردوستانه ایجاد کرد و از طریق این گذرگاه‌ها کاروان‌های حامل کمک‌های غذایی بسیاری را وارد این منطقه کرد و به شدت می‌کوشید که غیرنظامیان را از این منطقه خارج کند، اما تروریست‌ها جلوی خروج شهروندان را می‌گرفتند. این در حالی است که ساکنان منطقه غوطه شرقی همیشه می‌کوشیدند از این منطقه که تروریست‌ها آن را به ویرانی کشانده بودند خارج شوند. آمریکا و شرکای غربی واشنگتن این تروریست‌ها را که دست به این جنایت‌ها می‌زنند نیرو‌های مسلح میانه رو می‌نامند.

وی تاکید کرد: با وجود تمامی تبلیغاتی که غربی‌ها برای سیاه نمایی آنچه در عرصه میدانی رخ می‌دهد باید گفت: عملیات ارتش سوریه در غوطه شرقی بیشتر شبیه به یک عملیات جراحی است که توسط یک جراح زبردست انجام می‌شود و غده سرطانی بی آنکه به دیگر اعضا آسیبی برسد از بدن خارج می‌شود. سازمان‌های اطلاعاتی غربی و رژیم صهیونیستی همگی تحولات میدانی را از طریق مزدوران شان و سران گروه‌های تروریستی تکفیری دنبال می‌کنند و این تروریست‌ها اطلاعات را به صورت دقیق در خصوص امور میدانی و نظامی در اختیار این سازمان‌ها قرار می‌دهند، اما دولت‌های غربی و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند از طریق دروغ پراکنی و توطئه گری در محافل سیاسی و سازمان‌های بین المللی حقایق را وارونه جلوه دهند و تا جایی که می‌توانند مدت درگیری را افزایش دهند.

المقداد افزود: با این حال تصویر عرصه میدانی برای تمامی سوری‌ها کاملاً واضح و مشخص است و آن‌ها با چشمان خود می‌بینند که ارتش سوریه و همپیمانانش، حامیان واقعی میهن هستند و همان‌ها هستند که با سازمان‌های تروریستی تکفیری می‌جنگند. بدون ریشه کن کردن این گروه‌های تروریستی نمی‌توان به یک راه حل سیاسی موفقیت آمیز دست پیدا کرد. به غیر از قلع و قمع تروریست‌ها باید فرایند آشتی و سامان دادن به اوضاع سوریه را نیز پیش برد و بار دیگر میان سوری‌ها به اعتماد سازی پرداخت. واشنگتن و همپیمانانش نمی‌خواهند میان طرف‌های سوری فرایند آشتی انجام شود از این رو رسانه‌های غربی به دروغ پراکنی و وارونه سازی حقایق ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

توطئه غرب و آمریکا برای سیاه نمایی علیه دمشق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار