ضرورت پایش و نظارت مزارع گندم و جو استان کرمانشاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بر ضرورت پایش و نظارت مزارع گندم و جو تاکید کرد و گفت: حتما توصیه ها و مسائل فنی زراعت و حفظ نباتات جدی گرفته شود.

به گزارش  خبرنگار  گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:  در سال زراعی جاری ۴۱۳هزار هکتار گندم و ۱۶۸هزار و ۵۰۰هکتار جو کشت شده است و  بایستی با نظارت کامل و مستمر مزارع آفات، بیماری ها و علف های هرز مزارع را کنترل کرد تا تولیدات با کیفیت و مناسبی را داشته باشیم.

صفوی  بیان  کرد: با توجه به اطلاعات هواشناسی و مناسب بودن زمان مبارزه با آفات و بیماریها انجام گیرد و  کشاورزان  با توجه به توصیه های کارشناسان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ادامه گفت: اقداماتی از جمله محلول پاشی مزارع با کودهای ریز مغذی حاوی پتاسیم بالا جهت مقاومت به خشکی و سرمای بهاره، استفاده کود سرک در مزارع گندم آبی ـو جو جهت جبران عقب ماندگی رشد غلات پاییزه، مدیریت تقسیط کود سرک در مزارع غلات دیم و به صورت منطقه ای و میزان بارندگی، مبارزه صحیح و بموقه با علفهای هرز و استفاده از علفکش گرانستار به جای توفوردی و استفاده از اسید آمینه و عناصر میکرو در تقویت رشد رویشی و زایشی غلات پاییزه توصیه می گردد.

انتهای پیام/ز

 

نظارت کامل و مستمر  بر مزارع گندم و جو کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.