مبارزه با آفت سن در بیش از360 هکتار از اراضی استان کرمانشاه

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اهمیت مبارزه با آفت مضر سن غلات، بازدید اماکن به صورت مستمر توسط کارشناسان این مدیریت و کارشناسان مراکز انجام شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛   فرهاد شریفی  مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:این کار در سطحی بیش از360 هکتار از اراضی استان کرمانشاه بر علیه آفت سن مضر غلات مبارزه انجام شده است.
وی گفت: آموزش و عقد قرداد با 13 واحد تولید کننده عامل بیولوژیک ، نظارت مستمر بر کیفیت و کمیت تولید و توزیع عوامل مفید تولیدي در سطح بیش از34 هکتار و کاهش مصرف سموم شیمیایی به میزان 70 تن در عرصه های زیر کشت نخود، گوجه فرنگی، ذرت، انار و چغندرقند یک از اقدامات مهم این مدیریت بوده است.

شریفی در ادامه به اهمیت مبارزه با علف های هرز اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت مبارزه با علفهای هرز در مزارع؛ طی سال زراعی 95/96 توسط کارشناسان این سازمان بازدید، ردیابی وضعیت علفهاي هرز مزارع غلات ، تدارك ، نظارت بر توزیع سموم و مبارزه با علفهاي هرز در مزارع گندم و جو در سطح حدود 440 هزار هکتار انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات در خصوص تشریفات قرنطینه ای  بیان کرد: نظارت و بازرسی محموله های کشاورزی صادراتی و وارداتی و انجام تشریفات قرنطینه ايی دیگر از وظایف این مدیریت بوده که در این راستا براي 389 هزارتن محموله هاي صادراتی و 1875 تن محموله هاي وارداتی تشریفات قرنطینه ای انجام شده است.

وی افزود: همچنین نظارت و بازرسی مراکز تولید بذور و بذور خود مصرفی به میزان 97500 تن بذر گندم و جو انجام شده است.

انتهای پیام/ز

 

کاهش مصرف سموم شیمیایی به میزان 70 تن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.