تلاش شرکت هواپیمایی صهیونیستی برای استفاده از حریم هوایی عربستان

یک شرکت هواپیمایی اسرائیلی تلاش می‌کند به حریم هوایی عربستان سعودی دسترسی پیدا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت هواپیمایی «ال عال» رژیم صهیونیستی از یک گروه لابی صنعت هوایی خواسته است به آن کمک کند بتواند به حریم هوایی عربستان سعودی دسترسی یابد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از تل آویو به قلم تووا کوهن و آری رابینوویچ نوشت: شرکت هواپیمایی اسرائیل اعلام کرد هدفش از این درخواست این است که بتواند با شرکت هواپیمایی هند «ایر ایندیا» در مسیر هوایی هند و اسرائیل به رقابت بپردازد.  

این درخواست در نامه‌ای که روز چهارشنبه از طرف مدیر اجرایی شرکت «ال عال» به اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) ارسال شد، مطرح شد و او در آن اشاره کرده است که با نخست وزیر اسرائیل نیز در این باره گفتگو کرده است.

عربستان سعودی اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد هر چند یخ روابط دو متحد آمریکا به سبب نگرانی‌های مشترک آن‌ها ذوب شده است. اجازه دادن به اسرائیل برای دسترسی به حریم هوایی عربستان با لغو ممنوعیت ۷۰ ساله به منزله یک تغییر موضع دیپلماتیک تاریخی خواهد بود.  

این درخواست شرکت هواپیمایی «ال عال» در واکنش به طرح‌هایی است که شرکت ایر ایندیا ماه گذشته فاش کرد. این طرح‌ها نشانی می‌دهد ایر ایندیا قصد دارد پرواز‌های مستقیم به تل آویو را با عبور از حریم هوایی عربستان سعودی شروع کند که در آن صورت مسیر پرواز هند به اسرائیل کوتاهتر خواهد شد. آسمان عربستان سعودی اکنون به روی همه پرواز‌های تجاری به مقصد اسرائیل بسته است. درباره اینکه آیا ایر ایندیا برای عبور از آسمان عربستان به مقصد اسرائیل مجوزی از ریاض دریافت کرده است یا خیر، هنوز هیچ اعلان رسمی نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار