مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان :

کردستان رتبه اول ثبت نام در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم را کسب کرد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان از کسب رتبه اول استان کردستان از نظر تعداد ثبت‌نامی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حجت الاسلام مصطفی نوروزی،  مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان امروز (10 اسفند) در حاشیه برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در دانشگاه کردستان گفت: اولین تجربه مشترک برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باعث شد زمینه های همکاری و تعامل بیشتر در امور قرآنی فراهم شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام این آزمون از 18 آذر آغاز و تا 30 دی ادامه داشت، گفت: در موعد مقرر برای ثبت‌نام در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، ٦ هزار و 500 نفر از 10 شهرستان استان برای رقابت در این آزمون سراسری اعلام آمادگی کردند.
 
وی به رشته های این آزمون اشاره کرد و افزود: این آزمون در چهار رشته اصلی «حفظ قرآن کریم»، «ترجمه و مفاهیم»، «معارف اهل‌بیت(ع) » و «انس با قرآن» آغاز شده است که بیشترین شرکت کنندگان با رقم پنج هزار و 665 نفر شامل سه هزار و 577 زن و 2 هزار و 88 مرد در رشته حفظ هستند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان به دیگر شرکت کنندگان رشته های این آزمون اشاره کرد و ادامه داد: 631 نفر شامل 317 زن و 314 مرد در رشته مفاهیم، 73 نفر شامل 33 زن و 40 مرد در رشته معارف اهل بیت و 129 نفر شامل 44 زن و 85 مرد در رشته انس با قرآن در این آزمون آموخته های قرآنی خود را محک می زنند.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه نتایج آزمون 24 ساعت بعد بر روی سایت قابل مشاهده است، ادامه داد: بیشترین ثبت نامی قرآن آموزان از لحاظ مکان در مساجد، تکایا، حسینیه ها و کانون های مساجد (رتبه اول) امامزادگان و بقاع متبرکه (رتبه دوم) و موسسات قرآنی رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند.

وی شرکت زندانیان و مراکز اصلاح و تربیت را در این آزمون قابل توجه ذکر کرد و افزود: 293 نفر از زندانیان استان برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند و کمترین حضور نیز متعلق به دانشگاهیان و موسسات آموزش عالی با 27 نفر و حوزه علمیه با 26 نفر شرکت کننده بود.
 
حجت الاسلام نوروزی گفت: در تعداد و آمار ثبت نام کنندگان شهرستان سنندج با هزار و 931 نفر در رتبه اول، شهرستان قروه با شرکت هزار و 163 نفر رتبه دوم و شهرستان بیجار با شرکت 834 نفر در رتبه سوم قرار گرفتند.

وی، حد نصاب امتیاز این آزمون را 70 امتیاز ذکر کرد و گفت: به افرادی که بیشترین امتیاز را کسب کنند گواهی نامه معتبر و بیش از 65 مورد جایزه نفیس شامل کمک هزینه حج، کربلا، مشهد و جوایز نقدی دیگر به نفرات برتر اهدا می شود.

انتهای پیام/م

برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان کردستان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.