عرضه سیم کارت‌های اعتباری بی هویت تهدیدی برای جامعه

سرهنگ دوم محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس فتا زنجان گفت: با برنامه‌ریزی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی می‌توان از آثار و دستاوردهای مثبت اینترنت و فضای مجازی بهره گرفت و پیامدهای منفی را به حداقل رساند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛سرهنگ دوم محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس فتا زنجان با اشاره به سرقت اطلاعات شخصی کاربران توسط مجرمان سایبری گفت: مهمترین مانع برای جلوگیری از سرقت اطلاعات کاربران، عدم انتشار و به اشتراک‌گذاری تصاویر و اطلاعات شخصی و محرمانه است.

وی  افزود: کاربران از ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات و عکس‌های شخصی و خانوادگی خود در گوشی‌های تلفن همراه پرهیز نموده و این اطلاعات را در حافظه‌های جداگانه و مطمئنی نظیر هارداکسترنال نگهداری و با رمزگزاری مناسب از اطلاعات محافظت نمایند.
این‌مسئول انتظامی ادامه داد: عرضه سیم کارت های اعتباری بی‌هویت توسط برخی از اپراتورها با هدف تبلیغات ،زمینه ساز بروز مشکلات و جرایم فراوانی از قبیل کلاهبرداری، سرقت‌های بزرگ و ... شده و معضلاتی را برای جامعه ایجاد نموده و آسایش جامعه را با تهدید جدی مواجه نموده است.
وی با بیان اینکه یکی از شگردهای کلاهبرداران استفاده از کپی کارت ملی یا شناسنامه سرقت یا مفقود شده افراد می‌باشد گفت: به کاربران و همشهریان توصیه می‌شود برای جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران در این حوزه با در دست داشتن کارت ملی به دفاتر پیشخوان دولتی مراجعه نمایند و از تعداد سیم کارت‌هایی که به اسم آنها در اپراتور ثبت شده اطلاع حاصل نمایند.
سرهنگ دوم آدینه‌لو در پایان گفت: از همشهریان و هموطنان درخواست می‌کنیم در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی گزارش نمایند و هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرید.

انتهای پیام/ن

 

سوء استفاده مجرمین از سیم کارت‌های بی هویت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.