معاون آموزش و پرورش استان سمنان:

ارتقای مهارت نیروی انسانی مهمترین فرآیند آموزش و پرورش است

معاون آموزش و پرورش استان سمنان گفت : ارتقای مهارت نیروی انسانی به عنوان مهمترین فرآیند آموزش و پرورش این استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، غفارمحمدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه اقدامات بی شماری در مجموعه آموزش و پرورش به انجام می رسد که باید به صورت تخصصی اطلاع رسانی شود گفت : ارتقای مهارت نیروی انسانی به عنوان مهمترین فرآیند آموزش و پرورش این استان است.

وی با بیان اینکه در استان سمنان بیش از ۱۱۹ هزار دانش آموز و نوآموز مشغول به تحصیل هستند افزود : به لحاظ گستردگی استان ما جمعیت دانش آموزی پراکنده ای را در سطح استان شاهد هستیم.

محمدی گفت : 75 مدرسه زیر ۲۰ نفر در استان سمنان فعال هستند که مجموع دانش آموزان آن حدودا ۹۰۰ نفر است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان بابیان اینکه ۳۷۶ مدرسه در سطح استان سمنان نیز پذیرای هشت هزار دانش‌آموز اتباع خارجی هستند گفت : ۱۳.۵درصد از دانش آموزان استان در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جهت احداث ۴۷۲ کلاس درس جدید نیازمند ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم افزود : 36 درصد از مدارس استان سمنان مدارس احداثی یا خریداری شده هستند.

45 درصد از مدارس دوره ابتدایی استان سمنان هوشمند سازی شده اند

معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش استان سمنان تاکید کرد : 45 درصد از مدارس دوره ابتدایی ، ۶۳درصد از مدارس متوسطه دوره اول ، ۵۲درصد از مدارس متوسطه دوره دوم و ۱۰ درصد از مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش استان هوشمند سازی شده اند.

وی گفت : توسعه متوازن آموزش های فنی و حرفه ای ، برنامه افزایش پوشش تحصیلی ، افزایش قبولی در کنکور سراسری ،  افزایش میانگین نمرات پایه های دهم و یازدهم و اجرای طرح فراگیری یک مهارت ، پیشگیری و اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان از دیگر برنامه های آموزش و پرورش است.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.