زند مطرح کرد:

ایران رتبه ۷۵ نوآوری را به خود اختصاص داد/ پژوهش رکن اساسی جامعه دانش بنیان

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران رتبه ۷۵ نوآوری و ۱۶ نظام دانش در دنیا را به خود اختصاص داده است.

خبر برنامه /ایران رتبه 75 نوآوری در دنیا را داراست/ پژوهش رکن اساسی جامعه دانش بنیانبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در حاشیه همایش هم اندیشی تدوین برنامه علم و فناوری کشاورزی، آب و منابع طبیعی که در سازمان تحقیقات برگزار شد با اشاره به ضرورت تحول در نگرش دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، اظهار کرد: دانشگاه‌های کارآفرین و متخصصین آن برای دهک های جامعه باید تربیت شوند تا کارهایی که برحسب پژوهش انجام می‌شود، بتواند مستقیم مشکلی از جامعه را حل کند.

وی با اشاره به اینکه تمام مشکلات جامعه تحقیقات نیست، افزود: در یک جامعه دانش بنیان که پژوهش رکن اساسی آن است، باید نظام دانش و اطلاعات برقرار شود .

زند با اشاره به اینکه رتبه 16 نظام دانش در دنیا به کشور ما اختصاص دارد، بیان کرد: در نوآوری رتبه 75 در دنیا را دارا هستیم، این امر بدان معناست که از دانش موجود آن طور که باید نتوانسته ایم، استفاده کنیم؛ بنابراین بخش های اجرایی و مدیران با اتخاذ تصمیماتی متکی بر دانش بایداین فاصله را کاهش دهند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از ارتقای رتبه نوآوری خبر داد و گفت: در برخی علوم در منطقه رتبه اول و دوم را دارا هستیم که انتظار می‌رود، شکافی که میان نوآوری و علوم است مرتفع گردد. 

انتهای پیام/

ارتقای رتبه نوآوری در سال های اخیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار