روز‌های فرهنگ و هنر شاخص‌ترین برنامه جنبی نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: روز‌های فرهنگ و هنر سه شهرستان زهک، خاش و سراوان از شاخص‌ترین برنامه‌های جنبی نوزدهمین نمایشگاه کتاب این استان است.

حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت : برنامه روز فرهنگ و هنر سراوان روز یکشنبه در حالی آغاز به کار کرد که با استقبال بی نظیر مردم روبرو شد.

مسگرانی  ادامه داد: در این آیین مکان‌هایی نظیر ناهوک، باغ شهر‌های جالق، قلعه شیشه ریز، مسجد درک، سنگ نگاره‌های عصر حجر و روستای تاریخی کلپورگان به عنوان جاذبه‌های گردشگری سراوان برای سفر‌های نوروزی معرفی شد.

وی افزود: همچنین از سه اثر نویسنده سراوانی حمید ملک زاده رونمایی شد.

وی بیان کرد: عصر سه شنبه در سالن جنبی نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان روز فرهنگ و هنر به شهرستان زهک اختصاص یافت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در این آیین به معرفی ظرفیت‌ها و مکان‌های گردشگری زهک پرداخته شد و هنرمندان این شهرستان با قیچک نوازی و شاهنامه خوانی هنر مردم این خطه از استان را به نمایش گذاشتند.

مسگرانی اظهار داشت: در آخرین روز از نوزدهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان، روز فرهنگ و هنر با برنامه هایی، چون شعرخوانی، رونمایی و معرفی کتاب و موسیقی محلی به شهرستان خاش اختصاص یافته و عصر امروز چهارشنبه در سالن جنبی نمایشگاه پذیرای علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر این مرزبوم است.

نوزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب سیستان و بلوچستان عصر پنجشنبه هفته گذشته در مراسمی با حضور نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، استاندار، نماینده اهل سنت مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری، معاونان استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و قشر‌های مختلف مردم گشایش یافت.

انتهای پیام/ع

نوزدهمین نمایشگاه کتاب در سیستان وبلوچستان

برچسب ها: کتاب ، ارشاد اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار