سنندج میزبان همایش منطقه ای نقش علما و روحانیت در وحدت اسلامی

به همت مجمع جهانی تقریب اسلامی و با حضور جمعی از علما و روحانیون اهل سنت و تشیع، همایش منطقه ای نقش علما و روحانیت در وحدت امت اسلامی در سنندج برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، همایش منطقه ای گفتمان وحدت با موضوع نقش علما و روحانیت در وحدت امت اسلامی ، روز چهارشنبه (10 اسفند)  با حضور جمع زیادی از علما و روحانیون کشورمان و اقلیم کردستان عراق، در شهر سنندج برگزار می شود.

این همایش به صورت منطقه ای برای کلیه استانهای کردنشین منطقه غرب کشور از جمله آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه و مهمانانی از اقلیم کردستان عراق برگزار می شود.

در این همایش یک روزه در مجموع ۶۵۰ نفر از علما و روحانیون و همچنین افراد صاحب نظر حضور دارند که از آن جمله می توان به ماموستا قادری از کرمانشاه، ماموستا مدرسی از کردستان، ماموستا بیضاوی از آذربایجان غربی و آیت الله حسینی شاهرودی از استان کردستان اشاره کرد.

از جمله مهمانان خارجی حاضر در این مراسم می توان به شیخ حسین پیرخضری قطب دراویش طریقت عثمانیه، دکتر صباح برزنجی عضو شورای عالی فرهنگی اقلیم، دکتر احمد شافعی، دکتر پیشنجویینی و ماموستا لقمان از اقلیم کردستان عراق اشاره کرد.

سخنرانی آیت الله اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مهمانانی از استان های مختلف و همچنین اقلیم کردستان عراق از بخش های اصلی این همایش است که البته در بخش جنبی نیز برنامه های مختلفی پیش بینی شده است.

برپایی نمایش عکس تجلی وحدت، نمایشگاه جریان شناسی تکفیر و وهابیت، نمایشگاه پوستر وحدت و امت واحده اسلامی و نمایشگاه کتاب تقریبی از دیگر بخش های جنبی این همایش یک روزه در استان کردستان است.

این همایش به همت دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان و مشارکت معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مرکز گفتمان صلح روز چهارشنبه در سنندج برگزار می شود.

انتهای پیام/م

سنندج،میزبان همایش منطقه ای نقش علما و روحانیت در وحدت اسلامی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.