گردشگری کرمان؛

شهر هفت هزار ساله میزبان میهمانان نوروزی

قلعه گنج یکی از شهر‌های جنوبی کرمان می باشد که هرساله میزبان میهمانان نوروزی در هتل معرف کپری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،ایام نوروز فرصت خوبی است تا به شهرستان کهن و تاریخی قلعه گنج که در جای جای آن تمدن و فرهنگ اصیل ایرانی احساس می‌شود سری زد

از جمله این مکان‌ها می‌توان به هتل کپری ، شهر هزار هکتاری نهرندگان، نقاشی‌های قدیمی بر روی سنگ در رودخانه مارز، تپه‌های باستانی تم‌سرخ، گنج‌آباد، چهل‌منی، عباس‌آباد، زیارت‌بچه، چاه‌باغ و… اشاره کرد.

شهر هفت هزار ساله میزبان میهمانان نوروزی

وجود سازه‌های سنتی "توپ" در قلعه گنج که بعنوان یک بخش جدا نشدنی از فرهنگ مردمان این منطقه است وحفظ فرهنگ کپر نشینی که این نوع زندگی سبک زندگی روستاییان و اقوام بزرگ ایرانیست و روی نیاوردن به سازه‌های مدرن دنیایی از جذابیت‌هایی است که این مردم با حفظ این فرهنگ نوع زندگی خود را در معرض دید مردم کشور عزیزمان ایران قرار داده است.

شهر هفت هزار ساله میزبان میهمانان نوروزی

وقتی وارد قلعه گنج می‌شوید با طی مسافتی کوتاه به سمت دهستان رمشک بنایی مجلل توجه تان را جلب می‌کند. این بنا همان هتل کپری است که با استفاده از برگ درختان نخل و با حفظ فرهنگ بومی که از اجداد ساکنین قلعه گنج به آن‌ها به ارث رسیده، ساخته شده و معماری سنتی و مدرن جلوه‌ای زیبا را ترسیم کرده است.

شهر هفت هزار ساله میزبان میهمانان نوروزی

مردمان خونگرم و مهمان نواز شهرستان قلعه گنج که مهمان نوازیشان زبان زد خاص و عام است، این خصلت نیک و پسندیده را از اجدادشان به ارث برده اند وهمانند دیگر ساکنان جنوب کرمان از ترکیب لحجه بلوچی بندری سخن می‌گویند و همچنین پوشش اکثر این مردم لباس بلوچی و بندری است.

شهر هفت هزار ساله میزبان میهمانان نوروزی

عبدالرضا جهانگیری نماینده میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان قلعه گنج در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به قدمت قلعه گفت: با توجه به وجود اثار و و ابنیه تاریخی متعدد در شهرستان قلعه گنج قدمت این شهرستان را طبق گفته کارشناسان می‌توان به هزاره سوم پیش از میلاد تخمین زد که در ابن باره نیز اثار و شواهد متعددی نیز وجود دارد که گواه این اعا است.

شهر هفت هزار ساله میزبان میهمانان نوروزی

وی افزود: هتل پارسیان قلعه گنج با توجه این که در ساخت و تجهیز این سازه تلفیقی از زندگی سنی و زندگی شهرنشینی و مدرن بکار گرفته شده است همه ساله گردشکران زیادی را از داخل و خارج از کشور برای دیدن از این سازه و همچنین مکان‌های تاریخی متعدد به خود جذب می‌کند.

انتهای پیام /ی

بزرگترین هتل کپری جهان در قلعه گنج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار