اصفهان میزبان بزرگترین رویداد قرآنی کشور

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی کشور در 10 اسفند ماه اصفهان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رضا صادقی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از آرزوهای دیرینه ما کنار هم قرار گرفتن متولیان قرآنی بود که امسال محقق شد و شانزدهمین مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآنی با همکاری اداره اوقاف و ارشاد اجرایی می‌شود.

وی با بیان این‌که بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور 10 اسفند ماه برگزار می‌شود، افزود: انسجام فعالیت‌های سازمان‌های قرآنی، سنجش کمی و کیفی آموزش مؤسسات قرآنی، ایجاد انگیزه در عموم جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگرفتن فرهنگ قرآنی و جهت دهی و استانداردسازی آموزش قرآن از اهداف برگزاری مسابقات سراسری قرآن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: از دیگر اهداف این مسابقات به‌روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف و نیز شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی در کشور است.

وی با بیان این که زمان ثبت‌نام در این مسابقات از 18 آذر تا 6 بهمن 96 بود، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در 24 رشته به رقابت می‌پردازند، این رشته‌ها شامل حفظ قرآن (یک، ‌2، 3، ‌5،‌ 10، 15، 20 و کل قرآن) و سوره‌های منتخب واقعه و ملک و نیز حفظ موضوعی خواهد بود.

صادقی اضافه کرد: ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، مفاهیم خطبه فدکیه، انس با قران به صورت الکترونیک، درک معنا و تدبر در قرآن به صورت الکترونیکی از دیگر رشته‌های شانزدهمین مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در رابطه با زمان و مکان این مسابقات اعلام کرد: زمان آزمون کتبی رشته‌ها در بخش حفظ قرآن ساعت 8:30 روز 10 اسفندماه به صورت همزمان در 24 شهرستان استان و در شهر اصفهان در مصلای امام برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: همچنین آزمون شفاهی از 12 تا 18 اسفند در سراسر استان و در شهر اصفهان امامزاده ابوالعباس خوراسگان و علامه مجلسی؛‌ حداقل نمره آزمون شفاهی از 100 بالای 75 و در کتبی 70 به بالاست، به تمامی شرکت‌کنندگان که امتیاز 95 به بالا کسب کنند، لوح تقدیر اهدا می‌شود.

صادقی در ادامه اظهار کرد: 29 هزار 348 نفر در شانزدهمین مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 23 هزار و 533 نفر خواهر و 5 هزار 815 نفر برادر هستند؛ در بخش کتبی 20 هزار 794 نفر و در بخش شفاهی 8 هزار 523 نفر به رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به نقش شهرستان‌ها در مسابقات سراسری قرآن گفت: در بخش کتبی شهر اصفهان با 8 هزار 646 نفر و کاشان با 3 هزار و 268 نفر و در بخش شفاهی اصفهان با 4 هزار و 194 نفر و شاهین‌شهر با 759 شرکت‌کننده پررنگ‌ترین حضور را دارند.

وی اضافه کرد: در این بین مسن‌ترین شرکت‌کننده 76 سال سن داشته و در حفظ 5 جز شرکت کرده است در حالی که خردسال‌ترین حافظ، کودک 3 ساله در رشته حفظ جزء 30 در کنار دیگر حفاظ به رقابت می‌پردازند؛ از ارگان‌های نظامی مشارکت قابل توجهی صورت گرفته همچنین 1731 نفر از کانون اصلاح و تربیت ثبت‌نام کردند.

صادقی در رابطه با کاهش بودجه قرآنی در بودجه 97 تاکید کرد: برای ادامه‌دار بودن کارهای فرهنگی مانند قرآن بهترین منبع مالی که مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است همان‌طور که قبلا گفته‌ایم وقف با نیت قرآنی است که از گذشته وجود داشته و در آینده هم ادامه دارد. 

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.