توئیتر وزیر ارتباطات:

فن‌آوری بلاک‌چین می‌تواند به تضمین حقوق صاحبان آثار در حوزه نشر دیجیتال کمک کند +عکس

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات با انتشار توئیتی از کمک فناوری‌های بلاک چین و رمزنگاری به صاحبان اثر در حوزه های فرهنگی خبر داد.

 تضمین حقوق صاحبان آثار در حوزه های فرهنگی با فناوری بلاک چینبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند سالی هست که با گسترش فضای وب برخی از مردم به جای استفاده از کتاب‌ها یا محصولات فرهنگی فیزیکی از محصولات الکترونیک و نشر دیجیتال استفاده می‌کنند؛ اما این موضوع مشکلاتی را برای ناشران و تولیدکنندگان در پی داشته است چرا که با نبود ساز و کاری مناسب برای جلوگیری از کپی شدن فایل کتاب، برخی از کتب به شکل غیرقانونی در اختیار عموم قرار می‌گیرد و از نظر مالی درآمدی برای ناشر به همراه ندارد و رفته رفته منجر به بی‌انگیزه شدن ناشر خواهد شد.       

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توئیتی در این باره نوشت:

"آسیب پذیر بودن مشاغل از نقض مالکیت معنوی در حوزه نشر دیجیتال سالهاست که دغدغه اهالی فرهنگ و مشاغل مبتنی بر آن است و تاکنون هیچ برنامه ای در این باره به نتیجه نرسیده. فن‌آوری بلاک‌چین و رمزنگاری می‌تواند به تضمین حقوق صاحبان آثار کمک نماید."

استفاده از فناوری بلاک چین و رمز نگاری می تواند ناشران و تولید کنندگان را در حوزه نشر دیجیتال آسوده خاطر کند و به تولید محصولات با کیفیت منجر شود.

تضمین حقوق صاحبان آثار در حوزه های فرهنگی با فناوری بلاک چین

انتهای پیام/

استفاده از  فناوری بلاک چین در حوزه نشر دیجیتال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
چرا اینترنت تند تند قطع میشه ؟
توروخدا چاره ای بیندیشید
آخرین اخبار