حضرت زهرا(س) تمام زندگی خود را وقف ولایت کرد

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: حضرت زهرا(س) تمام زندگی‌اش را وقف ولایت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام والمسلمین مهریزیان در سلسله جلسات سخنرانی «آیه‌های فاطمی» که ویژه شهادت حضرت زهرا(س) در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: حضرت زهرا(س) در دیدار با زنان مدینه فرمودند: «من از دنیای شما تلاوت کتاب خدا، نگاه به صورت رسول الله(ص) و انفاق در راه خدا را دوست دارم.»

وی با بیان اینکه تلاوت قرآن با قرائت آن فرق دارد، افزود: تلاوت قرآن به این معنی است که من دوست دارم زندگی قرآنی داشته باشم. کلام الله وحی را تلاوت، معنی و مفهوم آن را درک کرده و در زندگی خود جاری و ساری کنم.

این کارشناس دینی قرآن کریم را کلید و اولین سنگ بنای تربیت فرزندان دانست و گفت: اگر می‌خواهیم فرزندانمان تربیت دینی داشته باشند باید قرآن کریم را به آنها بیاموزیم.

وی افزود: دومین چیزی که حضرت زهرا(س) دوست داشتند نگاه به چهره رسول الله(ص) بود، حضرت فاطمه(س) نمی‌فرمایند من از دنیای شما نگاه به صورت پدرم را دوست دارم بلکه عبارت رسول الله(ص) استفاده می‌کنند و این امر عمق خدامحوری و ولایت پذیری این بانوی بزرگ را نشان می‌دهد.

استاد حوزه و دانشگاه انفاق در راه خدا را یکی دیگر از کارهای دوست داشتنی حضرت فاطمه(س) در دنیا دانست و افزود: انفاق یعنی بخشش از چیزی که انسان در اختیار دارد و می‌تواند به دیگران بدهد. انفاق می‌تواند علم، مال، ثروت و حتی محبت، همدلی و همدردی با دیگران باشد.

وی گفت: انسان باید تا زمانی زنده است اموالش را در راه خدا انفاق کند. حضرت امیرالمومنین علی(ع) می‌فرمایند: «ای فرزندم خودت وصی مال خویش باش و به گونه‌ای عمل کن که دوست داری پس از مرگت عمل کنند».

حجت الاسلام مهریزیان با اشاره به اینکه نمونه‌های ساده‌زیستی حضرت زهرا(س) تمام شدنی نیست، افزود: ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم همچون حضرت علی(ع) و حضرت صدیقه طاهره(س) زندگی کنیم، اما وظیفه داریم تا با الگوگیری از این انسان‌های الهی در حد توان خود به محرومان به ویژه محرومانی که در اطراف‌مان وجود دارد ‌کمک و انفاق کنیم.

انتهای پیام// م.م

برگزاری سلسله جلسات سخنرانی «آیه‌های فاطمی» در حرم رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار