معاون گردشگری اردبیل؛

زمینه حضور اردبیل در نمایشگاه های بین المللی گردشگری بررسی شد

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: زمینه حضور استان اردبیل در نمایشگاه های بین المللی گردشگری، صنایع دستی و فرصت های سرمایه گذاری بررسی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،قادر تقی زاده، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جلسه مشترک اداره کل میراث فرهنگی استان و شرکت توسعه گردشگری زمینه های حضور اردبیل در نمایشگاه های بین المللی و داخلی بررسی شد.

وی در این جلسه به ضرورت حضور اردبیل در نمایشگاه گردشگری باکو در فرودین ماه سال آینده تاکید کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: پیش از این در جلسات مشترک با استاندار اردبیل در خصوص حضور استان تاکید شده و در پی درخواست ته استاندار هزینه حضور اردبیل در این نمایشگاه 112 میلیون تومان برآورد شده است.

تقی زاده متذکر شد: شرکت توسعه گردشگری می تواند در خصوص حضور اردبیل با این اداره کل همکاری لازم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شرکت توسعه می تواند در برخی امور ستاد اجرایی خدمات سفر و در سال آینده در برگزاری برخی رویدادهای فرهنگی و گردشگری از جمله کوچ عشایر مشارکت داشته باشد.

همچنین در این جلسه معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز یکی از فرصت های مشارکت شرکت توسعه را همکاری جهت حضور استان در نمایشگاه های صنایع دستی عنوان کرد.

علیرضا دباغ عبداللهی متذکر شد: از جمله بازار کشور تاجیکستان مستعد فروش آثار تولیدی استان است و شرکت توسعه می تواند در برگزاری نمایشگاه های منطقه ای و جشنواره های منطقه ای و همچنین کیوسک های صنایع دستی مشارکت کند.

وی با بیان اینکه در خروجی گمرک بیله سوار، در مقابل محوطه سالن فدک اردبیل و در شهر سرعین امکان ایجاد کیوسک های صنایع دستی وجود دارد، اضافه کرد: اردبیل مستعد راه اندازی کیوسک های فروش آثار تولیدی صنایع دستی است.

همچنین معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز به ضرورت همکاری شرکت توسعه در تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله طلایه داران تاکید کرد.

عسگر سنگی به 47 پروژه  احداث سرویس بهداشتی در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: تکمیل 31 مورد به صورت ویژه نیازمند حمایت است و برخی پروژه ها حتی به مدت پنج سال است که متوقف شده اند.

وی افزود: در صورتی که شرکت توسعه در تکمیل این پروژه ها مشارکت داشته باشد، میراث فرهنگی نیز آماده تامین مالی است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین به ضرورت مشارکت شرکت توسعه جهت حضور اردبیل در نمایشگاه های فرصت های سرمایه گذاری گردشگری و صنایع وابسته در کیش و تهران تاکید کرد.

در این جلسه مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری استان اردبیل نیز در خصوص مشارکت این شرکت در برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای گردشگری استان اعلام آمادگی کرد.

بهنام بشیر پور افزود: این شرکت همچنین می تواند در اجرای پروژه های عمرانی و پیمانکاری پروژه های ساختمانی مشارکت کند.

انتهای پیام/ح

اردبیل مستعد راه اندازی کیوسک های فروش آثار تولیدی صنایع دستی است

برچسب ها: گردشگری ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.