راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از آمادگی کامل این بخش جهت خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مصطفی ملکی معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه ناوگان اتوبوس‌رانی لرستان از جوان‌ترین و باکیفیت‌ترین ناوگان‌های کشور بوده، اظهار کرد: متوسط عمر ناوگان اتوبوس‌رانی استان ۶.۹ سال است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد اتوبوس‌های موجود در استان طی ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان تعداد اتوبوس‌های آماده خدمت‌رسانی به مسافرین نوروزی استان را ۲۵۰ واحد برشمرد و افزود: اوج تقاضا برای استفاده از خدمات اتوبوس‌رانی شب‌های پایانی طرح نوروزی بوده که تمهیدات لازم برای جابه‌جایی مسافرین در آن ایام نیز اندیشیده شده‌است.

ملکی بیان داشت: به منظور خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مسافران هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های خدمت‌رسان همانند امداد و نجات و هواشناسی و تامین کنندگان سوخت‌جایگاه‌ها انجام شده و وظایف هر کدام از دستگا‌ه‌ها به آنان ابلاغ شده‌است.

وی از تامین ایمنی جاده‌ها از طرق مختلف در ایام نوروز خبر داد و گفت: ایجاد گشت‌های کنترل نامحسوس در محور‌های مواصلاتی استان، پایداری روشنایی جاده‌ها، شست‌وشوی تابلو‌ها و رنگ‌آمیزی ترافیکی جاده‌ها از جمله اقدامات پیش‌بینی شده برای ایام نوروز است.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: مرکز مدیریت راه‌های استان با ۴۲ دوربین ثبت تخلف سرعت و ۱۹ دوربین نظارت تصویری تردد خودرو‌ها را در سطح محور‌های مواصلاتی استان رصد می‌کنند.

ملکی با اشاره به فعالیت ۱۷۰ اکیپ سیار فنی خودرو در محور‌های استان، یادآور شد: همچنین سامانه ۱۴۱ به صورت شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی خواهد بود.

وی از مهمترین شاخص‌های سنجش دستگاه‌های مرتبط با ایمنی تردد را کاهش تلفات جاده‌ای دانست و افزود: لرستان در سال گذشته با ۳۲ درصد کاهش تلفات نوروزی رتبه هفتم را در بین استان‌های کشور کسب کرد که با تمهیدات درنظرگرفته‌شده انتظار می‌رود در ایام نوروز ۹۷ این میزان کاهش بیشتری یابد.

این مسئول به مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی در محور‌های استان فعالیت می‌کنند که بحث سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و جایگاه‌های سوخت آنان به طور مرتب تنظیف و بهسازی شده و برای خدمت‌رسانی به مسافران آماده شده‌اند.

انتهای پیام/م

 راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.