محصولات خوشه‌های صادراتی فارس در چین عرضه می‌شود

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: مرکز فروش دائمی عرضه محصولات خوشه‌های صادراتی این استان در شهر شانگ‌های چین راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی در چهاردهمین نمایشگاه فرش دستباف فارس با بیان اینکه مرکز فروش دائمی عرضه محصولات خوشه‌های صادراتی، نیمه نخست اسفند امسال، در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع راه اندازی می‌شود، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از آن یعنی بالغ بر ۷۰۰ متر مربع به عرضه فرش دستباف اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴ خوشه صادراتی فرش، سنگ شمال، رب گوجه و ترشیجات، گلاب و عرقیات میمند در استان فارس فعال است.

فتوحی اضافه کرد: با توجه به بازار مناسب چین برای فرش دستباف و شاخص بودن این نوع از فرش فارس در جهان، راه اندازی این مرکز فرصت مناسبی برای ارائه توانمندی‌های خوشه فرش فارس در سطح بین‌المللی فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: با اجرای طرح‌های مطالعاتی توسعه بازار در کشور‌های جدید هدف صادراتی شاهد افزایش حدود ۲۰ درصدی صادرات فرش دستباف استان از ابتدای امسال تاکنون هستیم.

وی افزود: با ایجاد و راه اندازی مرکز تحقیق، توسعه و تولید فرش و گبه ارگانیک و مرکز احیا و مستند سازی نقوش در خوشه فرش فارس و فعالیت این مراکز در یک سال اخیر، شاهد تحول‌های مناسبی در زمینه فرش دستباف بوده ایم.

انتهای پیام/ن

 مرکز فروش دائمی عرضه محصولات خوشه‌های صادراتی فارس در چین راه اندازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار