شهرکرد/

راه اندازی خوشه های صادراتی در استان

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: خوشه های صادراتی در این استان برای توسعه و تنوع بخشی صادرات دایر شود.

علی اصغر عنابستانی، در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان چهارمحال و بختیاری افزود: صادرکنندگان این استان به فکر ایجاد تشکل بزرگ صادراتی برای افزایش تنوع صادرات باشند.
وی تصریح کرد:ممکن است یک تولیدکننده کالا، تولید کننده خوبی باشد اما نمی تواند صادرکننده موفقی باشد بنابراین باید تشکل های همسو در امر صادرات برای رونق بخشی و بازاریابی و تبلیغات در سطح استان شکل بگیرد.
عنابستانی گفت: تک محصولی در صادرات نمی تواند سلیقه بازارهای جهانی را تامین کند و صادرکنندگان به دنبال تنوع بخشی کالاهای صادراتی باشند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری به سمت بازارهای متفاوت با جغرافیایی وسیعی تری باشد و کشورهای بیشتری هدف بازاریابی صادرات این استان قرار گیرد.
علی اصغر عنابستانی گفت: صدور کالا از استان چهارمحال و بختیاری از 18 کشور جهان در سال 88 به 25 کشور در سال 91 افزایش یافته است.
وی، ترویج فرهنگ صادراتی را یکی از راهکارهای توسعه صادرات کالا دانست و گفت: نباید مازاد تولید کالا به عنوان صادرات تلقی شود بلکه باید کالاها از همان ابتدا به عنوان محصول صادراتی نگریسته شود.
عنابستانی اظهار داشت: مجموعه اقتصادی و صادراتی بدون در نظر گرفتن بن بست های سیاسی کار خود را انجام می دهد و آنان می توانند بر سر یک میز به تفاهم برسند، در حالی که در بخش سیاسی این همگرایی ممکن است شکل نگیرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری، مشکلات پیش روی صادرات را مانند مشکلات جاده بروجن - لردگان دانست و گفت: این جاده را هر چه اصلاح می کنند بازهم مشکل خود را دارد.
در این آیین از 9صادر کننده نمونه استان چهارمحال و بختیاری تقدیر شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.