محمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

اعزام قطعی 85 هزار نفر به حج 97/ ادامه رایزنی برای حضور 90 هزار نفری

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حضور 85 هزار زائر ایرانی در حج 97 قطعی است و برای رساندن آن به 90 هزار نفر در حال مذاکره هستیم.

اعزام 85 هزار نفر قطعی، ادامه رایزنی برای حضور 90 هزار نفری در حج 97حمید محمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: در مذاکراتی که با مسئولان حج کشور عربستان داشتیم، موضوعات متعددی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وی تصریح کرد: تعداد افرادی که به حج تمتع مشرف می شوند مثل سال گذشته است و بر این اساس اعزام بیش از 85 هزار زائر به این سفر تا کنون قطعی شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه خاطرنشان کرد: ما درخواست افزایش سهمیه زائران ایرانی برای مراسم سال آینده را با کشور عربستان مطرح کرده ایم و در صورت موافقت مقامات حج عربستانی، حدود 5 هزار نفر به آمار فوق افزوده می شود و در نهایت 90 هزار زائر ایرانی راهی بیت الله الحرام می شوند.

محمدی یادآور شد: شرایطی که ما به دنبال تحقق آن بودیم مثل تامین امنیت و حفظ کرامت حجاج ایرانی در سفر حج به قوت خودش باقی است و برنامه ریزی ها بر این اساس انجام شده است که خدمات بهتر و با کیفیت تری را به آن ها ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: مسئولان حج و زیارت در سایر حوزه ها مثل مسکن حجاج، پرواز، تغذیه و تدارکات مورد نیاز این سفر، برای انجام مذاکرات با مقامات عربستانی به این کشور سفر کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: بحث تامین مسکن ایمن و استاندارد حجاج سال 97 پایان پذیرفته است و مسکن مورد نیاز در حال حاضر تامین شده است.

محمدی بیان کرد: در حوزه تغذیه هم اقدامات مورد نیاز در دست بررسی است و در صدد هستیم تا تغذیه متنوع و مطلوبی را به حجاج ایرانی در سال 97 ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: قرارداد پرواز حجاج سال 97 آماده انعقاد است و بر این اساس 50 درصد پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و 50 درصد دیگر نیز به وسیله هواپیمایی کشور عربستان انجام می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: رابطه دو جانبه ای میان ایران و عربستان وجود ندارد اما در خصوص حج، ارتباط خوبی میان سازمان حج و زیارت ایران و وزارت حج کشور عربستان وجود دارد.

محمدی یادآور شد: کارشناسان سازمان حج و زیارت، در حوزه های مختلف با وزارت حج عربستان در ارتباط هستند و در صورت نیاز به این کشور سفر می کنند و مشکلی در ساز و کار فراهم کردن مقدمات حج سال 97 وجود ندارد.

وی اضافه کرد: سازمان حج و زیارت در سال جاری فراخوانی را برای کسانی که در اولویت تشرف به سفر حج(دارندگان فیش های تاریخ 30/08/1385)هستند صادر کرده است و این افراد باید اطلاعات خود را در سامانه حج ثبت و تکمیل کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: اولویت های بعدی به زودی اعلام می شود و آماده می شویم تا کاروان ها را ظرف روزهای آینده اعلام کرده و ثبت نام نهایی حجاج را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/

افزایش 5 هزار نفری سهمیه حج 

برچسب ها: حج و زیارت ، حج 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
حجتان مقبول خدا حفظتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
خدایا من رو هم بطلب میدونی که دستم خالی
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۱۸:۳۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
کسی میدونه چرا پیامبر (ص) چند سال به حج مشرف نشدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
ای کاش منم میرفتم حج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
خوش به سعادت کسانی که به حج میرن .التماس دعا
-
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
لبیک اللهم لبیک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
خوش به سعادت کسانی که دارن میرن حج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
خوش به سعادتشون .ای کاش منم میرفتم
Germany
مونا
۱۱:۱۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
التماس دعا دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
من امسال نمیرم خرج دوتا عروسی رو میدم انشالله خداوند از من راضی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
انشاالله همه به سلامتی بروند وبرگردند.قسمت همه بشود.
آخرین اخبار