نجات جان زن 65 ساله یاسوجی از مرگ حتمی

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از بازگشت به زندگی دوباره زن ۶۵ ساله‌ یاسوجی که دچار ایست قلبی شده بود خبر داد. .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ به نقل از روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان، جلال پوران‌فرد از بازگشت به زندگی دوباره زن ۶۵ ساله‌ یاسوجی که دچار ایست قلبی شده بود خبر داد.

وی گفت: تکنسین‌های اورژانس با اقدام سریع بر بالین بیمار حضور یافته و با انجام عملیات احیا این زن به زندگی دوباره بازگشت.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با اعلام این خبر به مرکز پیام مبنی بر کاهش سطح هوشیاری فرد بیمار بلافاصله آمبولانس پایگاه ۲ شهری یاسوج به محل اعزام شد.

پوران فرد با اشاره به اینکه تکنسین‌های اعزامی پس از معاینه اولیه حیاتی متوجه شدند که بیمار فاقد علائم حیاتی (نبض کاروتید، تنفس)است، افزود: بلافاصله در همان دقایق اولیه اقدامات پزشکی درمانی را با شروع احیای پیشرفته (cpcr)آغاز کردند.

وی تصریح کرد : این احیای موفق که به مدت ۳۷ دقیقه با انجام اقدامات پیشرفته احیا از جمله اینتوبیشن، اکسیژن تراپی، دستگاه شوک، اپی نفرین و لیدوکائین به طول انجامید، توسط دو کارشناس فوریت‌های پزشکی اعزامی پایگاه دو شهری بنام رضا پریدار و صمد عزیزپور انجام گرفت.

پوران‌فرد اذعان کرد: این احیای موفق که جهت ادامه درمان به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده شد توسط واحد آموزش و پژوهش این مرکز مورد تائید قرار گرفت.

انتهای پیام/غ

 نجات جان زن یاسوجی از مرگ

برچسب ها: حوادث ، اورژانس 115
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.