افتتاح همزمان 100 طرح فنی در صدا وسیمای مرکزلرستان + تصاویر

همزمان با ۲۴ ساعته شدن برنامه‌های شبکه استانی افلاک ۱۰۰ پروژه هم در حوزه رسانه به طور همزمان به بهره برداری رسید.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  به گفته مدیر کل صدا و سیمای مرکز لرستان این پروژ‌ها شامل ۱۰ طرح درحوزه فنی، ۴۰ طرح در بخش پوشش برنامه‌های رادیویی شبکه‌های مختلف، ۴۱ سامانه دیجیتال، چند طرح تاسیساتی، ۲ طرح صدا و تصویر وسیگنال رسانی است که برای اجرای آن‌ها از محل منابع ملی و استانی ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

محمد بازوند افزود: با ۲۴ ساعته شدن پخش برنامه‌های صداو سیمای مرکزلرستان حدود ۹۴ درصد مردم این استان از این پس برنامه‌های ۱۸ شبکه تلویزیونی و ۱۹ شبکه رادیویی را با پوشش دیجیتال و با کیفیت بالا مشاهده خواهند کرد.

برای تکمیل ۱۰۰ پروژه رسانه‌ای شبکه افلاک ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سازمان صدا وسیما و ۷۰۰ میلیون تومان هم از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.
۶ درصد از مردم لرستان کماکان به صورت آنالوگ برنامه‌های صداو سیما را دریافت می‌کنند.

مدیرکل صداوسیمای مرکزلرستان افزود: از مجموع ۲۷۵ ایستگاه تلویزیونی موجود در استان ۶۷ ایستگاه صدردرصد دیجیتال شده و برای دیجیتالی کردن بقیه ایستگاه‌ها که ۶ درصدجمعیت باقی مانده لرستان را هم پوشش دیجیتالی بدهیم نیازمند مساعدت و همکاری مسئولان سازمان و استان هستیم.

هم اکنون رادیو لرستان ۳۹ درصد مخاطب و سیمای شبکه افلاک هم در آخرین نظر سنجی‌ها ۷۵ درصد مخاطب دارند که ۹۰ درصد این مخاطبان ازبرنامه‌های پخش شده از شبکه افلاک رضایت دارند.

استاندار لرستان هم در آیین ۲۴ ساعته شدن پخش شبکه افلاک با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: حق مردم لرستان درتمام حوزه‌ها و بخش‌ها بیشتر از اینهاست و تلاش خواهیم کرد با همفکری مسئولان صداو سیمای مرکزلرستان به توسعه شبکه استانی افلاک و تامین زیر ساخت‌ها متناسب با شان و جایگاه مردم لرستان در حد توان و بیش از گذشته کمک کنیم.

سید موسی خادمی بابرشمردن دستاورد‌های انقلاب اسلامی اظهار امید واری کرد: هر چند برخی استان‌ها از جمله لرستان در برخی حوزه‌ها که بیشتر متاثر از گذشته است عقب ماندگی‌های دارد، اما در حوزه‌های جدید از جمله رسانه دیگر هیچ بهانه‌ای برای عقب افتادن ازسایر مناطق کشور نداریم وباید تمام سعی وتلاش خود را به کاربندیم تا عقب افتادگی سایر بخش‌ها راجبران کنیم.

افتتاح همزمان 100 طرح فنی در صدا وسیمای مرکزلرستان

استاندار لرستان با درخواست کمک ومساعدت بیشتر از مسئولان رسانه ملی برای کمک به توسعه و پیشرفت کمی وکیفی شبکه استانی افلاک قول داد در حد توان برای مهیا کردن زیرساخت‌های فنی به صداوسیمای مرکزلرستان کمک خواهیم کرد.

معاون توسعه وفناوری رسانه ملی نیز در این آیین به نقشه رسانه درتوسعه فرهنگی، اقتصادی واجتماعی پرداخت و گفت: مقابله با ۲۶۰ رسانه معاند نظام جمهوری اسلامی بیانگر توانمندی همکاران و نیز ظرفیت عظیم رسانه ملی برای مقابله با تهدیدات رسانه‌ای بیگانگان است.

علیدادی بابرشمردن دستاورد‌های انقلاب در حوزه رسانه افزود: با تکیه بر توان داخلی وتن‌ها با کمک کارشناسان حوزه‌های مختلف رسانه توانسته ایم بخش عمده‌ای از عقب ماندگی‌های گذشته دربخش‌های نرم افزاری و سخت افزاری را جبران کنیم درحالی که تحت تاثیر شدید‌ترین تحریم‌های رسانه‌ای بوده ایم.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی همچنین گفت: آمادگی داریم باهمکاری مسئولان استانی بخصوص استاندار لرستان زمینه پیشرفت بیش از پیش شبکه استانی افلاک رافراهم کنیم.

رئیس مرکز سیمای استان‌های استان‌های سازمان صداوسیما نیز بامقایسه پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در قبل و بعد از انقلاب گفت: ۲۰ سال پیش تنها ۳ شبکه در کشور فعالیت داشت، اما هم اکنون دراین حوزه چنان گام‌هایی برداشته شده که قابل قیاس با گذشته هم از نظر کیفی وهم از نظر کمی نیست.

فاطمی به ظرفیت‌های شبکه افلاک در زمینه‌های مستند و انیمیشن اشاره کرد و گفت: لرستان هم اکنون قطب پنجم انیمیشن کشور است دربین مراکز استانی سازمان صدا وسیما از نظر رضایتمندی مخاطبان جایگاه چهارم و از حیث تعداد مخاطبان جایگاه هفتم را در کشوردارد.

وی همچنین قول داد برای تولیدات جدید در صداوسیمای مرکز لرستان هر چقدر امکان داشته باشد از منابع متمرکز رسانه ملی کمک کند.

انتهای پیام/د

آغاز رسمی پخش ۲۴ ساعته‌ی برنامه‌های صداوسیمای مرکز لرستان

برچسب ها: دهه فجر ، تولید فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.