قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل مطرح کرد؛

آمادگی ایران برای راه اندازی خط مشترک دارو در عمان و انتقال تکنولوژی تولید

اسدی لاری از آمادگی ایران برای راه اندازی خط مشترک دارو در عمان و انتقال تکنولوژی تولید خبر داد.

آمادگی ایران برای راه اندازی خط مشترک دارو در عمان و انتقال تکنولوژی تولیدبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل در دیدار با معاون دارویی وزیر بهداشت عمان با اشاره به نتایج خوب این سفر برای هر دو طرف گفت: با توجه به تاکید وزرای بهداشت دو کشور در زمینه همکاری مشترک در حوزه صنایع پزشکی و دارویی، جمهوری اسلامی ایران آماده راه اندازی خط مشترک دارو در عمان و نیز انتقال تکنولوژی تولید است.

در ادامه الربیعی معاون دارویی وزیر بهداشت عمان با اشاره به مشهود بودن پیشرفت های اخیر ایران در حوزه دارو، اظهار کرد: این سفرها منتهی به نتایج بسیار خوبی منجر خواهد شد و نقشه راه همکاری های دوجانبه در زمینه دارو ترسیم می شود.

معاون وزیر بهداشت عمان تصریح کرد: آماده همکاری های دارویی با اولویت انتقال تکنولوژی داروها و همراه با ثبت دارو در عمان هستیم.

الربیعی ابراز امیدواری کرد: عمان آماده همکاری مشترک به منظور ارتقای آموزشی و پروژه های تحقیقاتی برای رشته داروسازی است.

در ادامه یکی از شرکت های دارویی ایرانی برای تاسیس کارخانه دارویی در زمینه تولید سرم و داروهای تزریقی در عمان اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است؛ در این دیدار شرکت های دارویی ایرانی و هیئت بلندپایه دارویی عمان در زمینه همکاری مشترک تبادل نظر کردند.

لازم به ذکر است هیئت دارویی عمان متشکل از بخش خصوصی و دولتی در بالاترین سطح ممکن به ایران سفر کرده و طی حضور در ایران ضمن بازدید از کارخانجات دارویی از نزدیک با صنایع دارویی کشورمان آشنا شدند.

در این سفر، توافقات اولیه و بسیار خوبی برای انتقال تکنولوژی و صدور داروهای مختلف به عمان صورت گرفت.

انتهای پیام/

آمادگی عمان برای همکاری مشترک با ایران برای ارتقای آموزشی در حوزه داروسازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار