ناصری‌پور مطرح کرد؛

ضرورت توجه جدی مسئولان به محیط زیست و هوای سالم در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مقوله هوای پاک و محیط زیست سالم یک ضرورت محسوب می‌شود و از بروز بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.

ضرورت توجه جدی مسئولان به محیط زیست و هوای سالم در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مسعود ناصری‌پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران صبح امروز در مراسم روز هوای پاک که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران در راستای اجتماعی کردن مقوله سلامت به عنوان رسالت اصلی خود مراسم نمادین روز هوای پاک را در این دانشگاه برگزار کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: باید بتوانیم مقوله سلامت را به جامعه منتقل کنیم و امیدوارم این حرکت نمادین مورد استقبال سایر همکاران قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه هر چه ما امکانات درمانی را افزایش دهیم باید هوا و محیط زیستی سالم هم به نسل آینده تحویل دهیم، افزود: هرچه امکانات درمانی و آموزشی را افزایش دهیم ولی پتانسیلی نداشته باشیم با مشکل مواجه می شویم، امیدوارم همگان برای داشتن هوای سالم و پاک تلاش خود را انجام دهند.

مسعود ناصری‌پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص هوای پاک بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

هوایی پاک و محیط زیست سالم، بزرگترین موهبتی است که خدای یکتا به بندگان خود اعطا کرده و انسان حق از بین بردن و یا ایجاد آلودگی در آن را ندارد، حق برخورداری از محیط زیست سالم و هوای پاک یکی از ارکان مهم حقوق افراد جامعه بر اساس اصل 50 قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی است و همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با این امر ملزم به رعایت قوانین، مقررات این حوزه و اقدام در راستای ارتقای مستمر محیط زیست و همچنین مشی بر اساس الگوهای توسعه پایدار است.

تعیین روز ملی هوای پاک در تقویم سالانه کشور عزیزمان ارج‌ نهادن به موهبت‌های خدا دادی و گرامی‌ داشتن تمامی تلاشگران این عرصه و اشاعه فرهنگ بهره‌برداری بهینه از منابع طبیعی برای حفظ اکوسیستم پایدار و هوای پاک است.

مدیریت هوای پاک امری حیاتی و ضروری بوده که تنها با هماهنگی واحدهای مرتبط و اراده جمعی مسئولان تصمیم‌گیرنده در این عرصه حاصل می‌شود، زیرا انسان می‌تواند به مدت چند روز بدون آب و غذا زنده بماند اما بدون هوا حتی برای پنج دقیقه هم نمی‌تواند زنده باشد.

طی سال‌های گذشته دانشگاه علوم پزشکی ایران با آگاهی کامل از وظایف خود در زمینه حفاظت از محیط زیست با رعایت اصل کلیدی انسان سالم و محیط کار سالم و با تمرکز انسان محور توسعه پایدار بهبود مستمر وضعیت محیط زیستی کلیه فضاهای آموزشی و پژوهشی در دانشگاه‌ها و مشارکت فعال مدیریت سبز با تاکید بر کاهش مصرف انرژی و کاهش عوامل آلاینده در فرایند های تحت پوشش در قالب تکالیف قانونی به اجرا گذاشته است.

همه معاونان و مدیران ارشد تقاضا دارند به عوامل موثر و ایجاد برنامه‌ راهبردی در دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی توجه ویژه‌ای کرده و در مسیر توسعه پایدار و توجه هرچه بیشتر به مقوله حیاتی محیط زیست و به خصوص مسئله آلودگی هوا را خواستارم.

کاهش هزینه‌های سلامت با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروی ارتوکین

در ادامه مراسم هوشنگ ابراهیمی منیع مدیر عامل یک شرکت فن‌آور در حوزه دارویی اظهار کرد: در دو ماه گذشته برای درمان آرتروز از روش PRP استفاده می‌شد که در آن به دلیل آلوده شدن پلاسمای خون در مراحل درمان آرتروز‌های مختلف به خصوص زانو این روش ممکن بود عوارضی را برای بیماران ایجاد کند.

وی عنوان کرد: داروی ارتوکین ضد التهاب و تسکین‌ دهنده دردهای آرتروز زانو است و خوشبختانه در اتحادیه اروپا و به خصوص آلمان بر روی بیش از 60 هزار بیمار آزمایش شده است؛ این دارو هیچگونه عوارضی در بیماران و افراد مصرف‌کننده ایجاد نکرده است.

ابراهیمی تاکید کرد: بیمارانی که دچار عارضه زانو بوده معمولا برای رهایی از این عارضه به سمت عمل جراحی می‌روند تا غضروف‌های تخریب شده خود را بازسازی کنند.

مدیر عامل یک شرکت فن‌آور با اشاره به اینکه درمان آرتروز زانو به وسیله عمل جراحی بعد 10 تا 15 سال باید دوباره انجام شود، عنوان کرد: دارو ارتوکین در کلینیک تخصصی تبریز بر روی بیش از 120 نفر از مردم ایران آزمایش شده است و خوشبختانه هیچگونه عوارضی در بیماران مشاهد نشده است.

وی گفت: سازمان‌های بیمه‌گر با حمایت از داروی ارتوکین یک سرمایه‌گذاری جدی در راستای کاهش هزینه‌های سلامت کشور انجام می‌دهند و من امیدوارم این دارو هرچه سریع‌تر تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

ابراهیمی یادآور شد: داروی ارتوکین به وسیله تزریق باعث بازسازی غضروف زانو شده و سبب درمان بیماری آرتروز زانو می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.