درخواست کمک ۱۷ میلیون دلاری یونیسف برای بازسازی نظام بهداشت و درمان عراق

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) خواستار کمک فوری ۱۷ میلیون دلاری برای بازسازی نظام بهداشت و درمان عراق شد.

درخواست 17 میلیون دلاری یونیسف برای بازسازی  نظام بهداشت و درمان عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در آستانه برگزاری کنفرانس حمایت از بازسازی عراق که هفته آینده در کویت برگزار می شود، خواستار کمک فوری 17 میلیون دلاری برای بازسازی نظام بهداشت و درمان عراق شد.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد پیش از این در گزارشی اعلام کرد هفت ماه پس از نابودی گروه تروریستی داعش در عراق، بیش از 750 هزار کودک در شهرهای مختلف این کشور از جمله موصل از دسترسی به خدمات بهداشت و درمان محروم هستند و در برخی از شهرها همچون نینوا فقط 10 درصد از نهادهای بهداشت و درمان فعال هستند.

مقامات یونیسف معتقدند بازسازی کلینیک‌های درمانی و بیمارستان‌ها در شهرهای جنگ‌زده عراق، از مهمترین شرایط برای بازگرداندن جمعیت به این شهرهاست.

طبق گزارش های بین المللی دو ماه پس از پیروزی ارتش عراق بر تروریست های داعش،  حدود 2 میلیون و 600 هزار نفر از مردم این کشور همچنان آواره هستند. دولت عراق حدود 100 میلیارد دلار برای بازسازی خانه ها، کسب  و کار، زیرساخت ها  همچون پالایشگاه های نفت و مخابرات درخواست کرده است.

کویت از 12 تا 14 فوریه میزبان کنفرانس بین المللی بازسازی عراق است.

انتهای پیام/

 

یونیسف برای بازسازی نظام بهداشت و درمان عراق درخواست کمک مالی کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار