درخواست گروه‌های عراقی برای خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از خاک کشورشان

دو گروه عراقی ضمن اعلام مخالفت خود با طرح بغداد-واشنگتن در خصوص استقرار نیروهای آمریکایی در خاک عراق خواستار خروج کامل این نیرو‌ها از کشورشان شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد: دو گروه عراقی با مخالفت با طرح بغداد و واشنگتن برای باقی ماندن بخشی از نیروهای آمریکایی در خاک این کشور به منظور اهداف آموزشی و مستشاری، خواهان خروج تمامی نیروهای آمریکایی از عراق شدند.

سازمان بدر که یکی از اعضایش سمتی وزارتی را در دولت حیدر العبادی، نخست وزیر عراق بر عهده دارد، اعلام کرده باقی ماندن هر نیروی آمریکایی در کشور، سبب ایجاد تنش هایی خواهد شد.

کریم النوری، سخنگوی سازمان بدر همچنین گفته است: باید هماهنگی میان دو دولت به منظور عقب نشینی کامل صورت پذیرد؛ چرا که باقی ماندن این نیروها سبب خواهد شد کشور به تجزیه داخلی دچار و نقطه ای برای جذب تروریسم شود.

همچنین طبق گزارش رویترز، گردان های حزب الله عراق بار دیگر تهدید کرده است نیروهای آمریکایی را هدف حمله قرار خواهد داد. جعفر الحسینی، سخنگوی این سازمان در گفتگو با شبکه المیادین در بیروت شب گذشته گفت: ما مصمم به اخراج آمریکایی ها به زور سلاح هستیم؛ چرا که آمریکایی ها تنها متوجه این زبان می شوند.

سخنگوی دولت عراق روز دوشنبه گفته بود آمریکا اقدام به کاهش نیروهای خود در عراق کرده؛ اما بخشی از آنها همچنان در این سرزمین باقی خواهند ماند.

گفتنی است ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در سالهای 2014 و 2015 با پشتیبانی هوایی و توپخانه ای در عملیات آزادسازی موصل و نیز آموزش هزاران نفر از نیروهای ویژه عراقی نقش داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خوب امریکا چرا مثل ادم حرف گوش نمیده
آخرین اخبار