سرهنگ بستو مطرح کرد؛

بیش از 30 سازمان در بحث انضباط اجتماعی دخیل هستند

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در بحث برقراری امنیت و انضباط اجتماعی بیش از ۳۰ سازمان دخیل هستند.

بیش از 30 سازمان در بحث انضباط اجتماعی دخیل هستندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ رضا بستو رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در اولین همایش معتمدین پلیس و رابطان اجتماعی سازمان‌های دولتی با اشاره به اینکه در بحث امنیت و انضباط اجتماعی بیش از ۳۰ سازمان دخیل هستند، اظهار کرد: برقراری نظم و انضباط اجتماعی یکی از وظایف پلیس به عنوان نهاد مردم محور در جامعه است.

وی با اشاره به تنوع ماموریت‌های پلیس و مراجعه ۹۰ درصدی شهروندان برای رفع مشکلاتشان به پلیس، افزود: با توجه به پیشرفت‌های جامعه و فناوری و پیچیدگی روابط اجتماعی، رویکرد پلیس به مردم محوری و جامعه محور تغییر کرده و در این راه با تشکیل نهاد‌های اجتماعی همچون مراکز مشاوره و. تلاش دارد از ظرفیت‌های مردمی در راستای افزایش احساس امنیت و پیشگیری از جرم استفاده کند.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه مردم در امر امنیت دخیل هستند، بیان داشت: هماهنگی بین پلیس و اعضای شورایاری‌های محلات می‌تواند از دغدغه‌ها بکاهد.

سرهنگ بستو، در ادامه با اشاره به ضرورت آگاهسازی از سوی معاونان اجتماعی کلانتری‌های شهر تهران، عنوان داشت: اطلاع رسانی شیوه و شگرد مجرمان، ارایه هشدار‌های اجتماعی و انتظامی، تعامل با نهاد‌های اجتماعی و دولتی همچون آموزش و پرورش از جمله اقدامات موثر پلیس در این زمینه است.

وی در ادامه به اهمیت اصل پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و اظهار داشت: اعضای شورایاری با نیاز سنجی مشکلات و مسایل محله‌های شهر تهران و احصاء این موارد می‌توانند کمک و یاری مفیدی به پلیس برسانند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، در پایان، با اشاره به سه سطح پیشگیری فردی، اجتماعی و سازمانی در راستای پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: پیشگیری باید در افراد نهادینه شود، چرا که لازمه هر کاری چه فرهنگی و چه اقتصادی یا اجتماعی، وجود امنیت است.

انتهای پیام/

مراجعه ۹۰ درصدی شهروندان برای رفع مشکلاتشان به پلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار