اجرای طرح دادرس هلال احمر ویژه دانش آموزان در اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: طرح دادرس هلال احمر ویژه دانش آموزان در سالن ورزشی هلال احمر اردبیل برگزار شد.

بهرام غیبی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: طرح دادرس هلال احمر ویژه دانش آموزان در ۲۰۰ مدارس استان اردبیل برگزار می شود و در این طرح بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ دانش آموزان حضور دارند.

وی گفت: این مسابقات با شرکت بیش از 800 نفر از خواهران و برادران که در روز اول و چهارم 400 نفر از خواهران از شهرستان های اردبیل و هیر و در روز دوم و سوم با شرکت 400 نفر از برادران برگزار خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد: در این المپیاد 29 تیم 14 نفره برادران ، 29 تیم 14 نفره خواهران شرکت کرده و در 9 شاخص پناه گیری و خروج ایمن - ارزیابی و کنترل علایم حیاتی - CPR - خونریزی، پانسمان و بانداژ - شکستگی و آتل بندی - حمل مصدوم - اطفای حریق - اسکان اضطراری - تاریخچه، اصول و اهداف جمعیت آموزش دیده و رقابت می کنند.

غیبی افزود: در این المپیاد یک تیم برتر خواهران و یک تیم برتر برادران انتخاب شده و تیم های اول به عنوان تیم برتر شهرستان به مسابقات استانی که برگزار خواهد شد، اعزام می شوند.

وی هدف از اجرای این طرح را آمادگی و ترویج فرهنگ مقاوم سازی در برابر مخاطرات طبیعی مانند زمین لرزه، افزایش ایمنی، کاهش تلفات و خسارات ناشی از حوادث و بلایا، ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی دانست و افزود: با اجرای طرح ملی دادرس آمادگی لازم برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر حوادث و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مقابله با حوادث افزایش می یابد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: طرح دادرس تا ۲۲ بهمن ماه در اردبیل ادامه دارد و این طرح نقش مهمی در آماده سازی دانش آموزان در مواقع امداد و نجات فوری دارد.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح دادرس در 200 مدرسه استان اردبیل

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.