با افتتاح طرح هاي در حال اجرا؛

به ازای هزار نفر ۲.۲ سرانه تخت بیمارستانی در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با افتتاح پروژه‌های در دست ساخت، سرانه تخت‌های بیمارستانی در لرستان به ۲.۲ تخت به ازای هزار نفر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کوروش ساکی با بیان اینکه در حوزه درمان ۱۵ بیمارستان داریم که ۴ بیمارستان آموزشی درمانی هستند، گفت: ۴ سال پیش به ازای هر هزار نفر ۰.۸ تخت داشتیم و الان این میزان به ۱.۵ تخت به ازای هر هزار نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: با ساخت بیمارستان‌هایی که در دستور کار داریم این میزان به ۲.۲ تخت به ازای هر هزار نفر می‌رسد.

به ازای هزار نفر ۲.۲ سرانه تخت بیمارستانی در لرستان

ساکی با اشاره به اینکه در حوزه خیرین سلامت پتانسیل خیلی خوبی را در استان مشاهده کرده ایم، ادامه داد: سال گذشته ۸ میلیارد کل اعتبارات تملک‌ها بود که خیرین ما ۶۰ میلیارد هزینه کردند و آمار خوبی بود؛ امسال با ۲۰۰ پروژه حوزه بهداشت و درمان میزان مشارکت خیرین سلامت به بالای ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی گفت: مردم ما ورود پیدا کرده اند تجهیزات بیمارستانی می‌خرند، زمین اهدا می‌کنند و این میزان از مشارکت مردم قابل ستایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در ایام دهه فجر ۱۰۷ پروژه را افتتاح می‌کنیم، یادآور شد: افتتاح بیمارستان آیت الله بروجردی نیز در دستور کار بود، اما وزیر بهداشت برای افتتاح آن بعد از ایام دهه فجر حضور پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/د

سرانه تخت بیمارستانی در لرستان به ۲.۲ تخت به ازای هزار نفر می‌رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار